זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

מגילות עתיקות ששרדו את רעש האדמה בטורקיה נמסרו בהתרגשות לקהילה היהודית באיסטנבול – אשר תנציח את הקהילה העתיקה שנכחדה באנטקיה

הכוח אזרח טורקי יהודי מהקהילה היהודית באנטקיה , ובידיו ממצא היסטורי שהוחזק בבית הכנסת בקהילה: שתי מגילות אסתר עתיקות בנות מאות שנים. הבחור פנה בעיניים דומעות לרס"ן חיים אוטמזגין, שפיקד על צוות זק"א במשלחת החילוץ בבקשה לא שגרתית. "ראש הקהילה היה האחרון שהפעיל את בית הכנסת, עכשיו שנפטר אין מי שישמור על הזכרונות ההיסטורים של הקהילה, לאור הקרבה שלנו לסוריה והפחד שהמגילות האלה יפלו לידיים הלא נכונות, אני מבקש ממך - תשמור עליהן ותפעל שיגיעו לקהילה היהודית באיסטנבול שיזכרו את הקהילה".

במהלך המאמצים של מתנדבי זק"א במשלחת פיקוד העורף לאתר את ראש הקהילה היהודית ואשתו שנספו באסון רעידת האדמה באנטקיה, הגיע אל
בתאום עם רב הקהילה היהודית באיסטנבול הרב מנדי חיטריק נשמרו המגילות בידי משלחת זק"א שהביאו אותם לארץ למשמרת עד למסירתם הבטוחה לנציגי הקהילה היהודית התורכית.
חיים אוטמזגין מפקד צוות זק"א במשלחת לאסון רעידת האדמה בטורקיה: "כמתנדב זק"א 30 שנה, מדובר באחד הרגעים המרגשים בהם נתקלתי כאיש זק"א. זכות גדולה נפלה בחלקי, לגעת ולהציל מסמך היסטורי משמעותי כל כך לשמור אותו ולהעבירו ממקום של הרס וחורבן לידי הקהילה השכנה באיסטנבול על מנת שהמורשת של הקהילה היהודית באנטקיה תמשיך להתקיים גם לאחר שהקהילה בת 2300 שנים נחרבה. מיד לאחר חזרתנו ארצה פגשתי בנציג הקהילה היהודית באיסטנבול שהגיע לארץ ומסרתי לו בהתרגשות גדולה את המגילות והזיכרון שנותר מהקהילה. לצד תחושת העצב על חורבן הקהילה מתעוררות תחושות שמחה על כך שהמגילות ניצלו והופקדו למשמרת וזיכרון בקהילה היהודית באיסטנבול שיפעלו להנצחת הקהילה ומורשתה המפואר כחלק מהעם הטורקי"

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024