זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

מצלמות דור 3 בשטח בשידור חי לחדר מיון

המצלמות משדרות בחי ישירות לחדר המיון בהדסה עין כרם תמונות וידאו מהאירוע אליו הוזנקו קטנועי האמבולנס של ארגון זק"א. כך יכול צוות הרופאים להיערך בהתאם ולהנחות את החובשים לטיפול מיטבי

המצלמות משדרות בחי ישירות לחדר המיון בהדסה עין כרם תמונות וידאו מהאירוע אליו הוזנקו קטנועי האמבולנס של ארגון זק"א. כך יכול צוות הרופאים להיערך בהתאם ולהנחות את החובשים לטיפול מיטבי

כבר מספר חודשים מתקיים פיילוט שמביא לשדרוג משמעותי בטיפול בפצועים: חברת סרוויז'ן הישראלית פיתחה מצלמות וידאו המשדרות תמונות בדור שלישי ישירות מזירת אירוע נפגעים לחדר המיון. התמונות המועברות בשידור חי נצפות על ידי הרופאים בחדר המיון, ומאפשרות להיערך בהתאם לקליטת הפצועים ובתוך כך להנחות את הצוותים המטפלים בשטח כיצד לטפל בפציעות מורכבות.

במסגרת הניסוי שהוכתר בהצלחה, הותקנו על אופנועי-האמבולנס של מתנדבי זק"א בירושלים מצלמות המחוברות למקליט וידאו דיגיטלי (DVR) שמעביר שידור וידאו על גבי רשת דור 3 של חברות הסלולר. התמונות מגיעות בו זמנית לרופאים ביחידת הטראומה של בית החולים הדסה עין כרם, שם הם מקבלים החלטות קריטיות לגבי אופן הטיפול, הכנת חדר ניתוח מתאים, הזעקת מומחים יחודיים, והנחיות לצוות המטפל.

בשידור החי ניתן לצפות גם בעזרת טלפונים מהדור השלישי ולא רק על מסך המחשב. באופן זה, גם אם הרופא התורן אינו מול המחשב באותו הרגע, יש באפשרותו לקבל התראה ולצפות בשידור החי מהשטח בעזרת המכשיר הסלולרי. ביכולתם של הרופאים לנווט את המצלמות בשליטה מרחוק מחדר המיון.

בשנת 2001 רשמה חברת סרוויז'ן פטנט עולמי על אלגוריתם כיווץ הוידאו שלה, המסוגל להעביר וידאו במהירות של 96 קילוביט לשניה. עובדה זו מאפשרת להעביר שידורי וידאו באיכות מעולה על גבי רשתות סלולריות.

מצלמות הווידאו ומיתקן השידור שהוצבו על הקטנועים הם בעלי פונקציה הנקראת Solid-State המפחיתה רעידות ומספקת שרידות גבוהה גם בשידור וידאו תוך כדי נסיעה, כאשר הקטנוע עולה על מדרכות או עובר מקפצות. למצלמות יכולת לשדר תמונות באיכות טובה גם בתנאי חשיכה.

 הפיתוח החדש כבר זוכה להתעניינות רבה ברחבי העולם. בינתיים מקווים בחברת סרוויז'ן כי יצליחו לשכנע ארגונים נוספים העוסקים ברפואת חירום ובהם מד"א וחיל הרפואה בחשיבות המערכת ויעילותה.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024