זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

צוותי המשלחת הישראלית, חיילי היחצ"א ומתנדבי זק"א בפעולות חילוץ מסביב לשעון

אנשי המשלחת הישראלית ממשיכים בכל הכח במאמצים לחילוץ נפגעים מתוך ההריסות למרות הקור העז המכה באיזור האסון. עד כה חולצו ע״י משלחת היחצ״א מספר אזרחים מתוך ההריסות כשהם בחיים, למעלה מ70 שעות לאחר שנלכדו תחת ההריסות

חיים בלך מפקד זק"א, במשלחת הישראלית מספר "עם נחיתתינו בטורקיה קיבלנו יעד באיזור האסון, ההגעה נמשכה זמן רב מפאת התשתיות שקרסו, כבישים וגשרים שנסדקו ונחסמו, בהגיענו למקום צוותי היחצ"א של פקע"ר הכוללים מהנדסים, פראמדיקים, רופאים, מחלצים ומתנדבי זק"א החלו באיתור נעדרים אשר נותר סיכוי שהינם בין החיים ואכן אותרו וחולצו בשעות הראשונות של המשלחת הישראלית מספר לכודים כשהם בחיים.

סביבת העבודה קשה ומאתגרת מפאת מזג האוויר, שכונות שלמות קרסו על תושביהם , שברי משפחות עומדות חסרות כל ומתחממות ליד מדורות כאשר קרוביהם קבורים בהריסות. בדרכנו לבניין נוסף שקרס עצר אותנו תושב מקומי וביקש את עזרתנו באיתור המשפחה שלו באיזור הבניין שקרס, מיד נכנסנו לפעולה והצלחנו לאתר את גופות חמשת בני משפחתו. זה היה מחזה קשה לראות אדם שמקבל את בני משפחתו כשהם ללא רוח חיים. משם המשכנו לבניין נוסף שקרס. הצוותים יחד עם היחצ"א של פיקוד העורף עושים מאמץ עילאי 24 שעות במשמרות בכדי להציל את מי שניתן ולכבד מה שנשאר.

בשעות הלילה נחתו משלחת רפואית נוספת ובית חולים שדה ועמם מתנדבי זק"א נוספים. אנחנו במרוץ נגד הזמן להגיע לכמה שיותר לכודים טרם למרות הסיכויים ההולכים וקטנים למצוא לכודים".

חיים שפילברג מתנדב זק״א במשלחת בטורקיה: "חברי המשלחת מאוד מנוסים ועל אף הכאוס ברחובות וחוסר האונים של המקומיים, אנו פועלים כנגד הסיכויים. יש כאן אווירה ומראות קשים, משפחות שלמות שנספו ברעידה כשישנו במיטותיהם. נעשה הכל בכדי להציל ככל שניתן ולכבד את מה שנותר"

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024