זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

“מצדיעים להן”: קרן קימת לישראל השיקה היום את ‘דרך הגיבורות’ בכניסה לפארק אופקים, שנועדה להנציח את גבורתן של נשים ישראליות אשר פעלו בקור רוח והצליחו במעשיהן להציל חיים של עשרות אנשים בזמן המתקפה האכזרית של 7 באוקטובר.

האירוע המיוחד, שאותו הנחתה לינור אברג’יל, הוקיר את גבורתן של 20 נשים שהגיעו להשתתף בו ובתוכן 3 מתנדבות זק"א שפעלו בישובי העוטף, וולרי דיקשטיין, נורית כהן ומרגלית יחד.

"מי שהביט, ראה היטב שב-7 באוקטובר היו המון נשים בין אלו שהתייצבו ללא פקודה”, אמרה בטקס יו”ר קק”ל, יפעת עובדיה לוסקי “אותן, את הנשים הגיבורות האלו, באנו להוקיר היום. את הנשים שנלחמו כדי להחזיק את הדלת של הממ”ד, את הרבש”ציות האמיצות, את הלוחמות והשוטרות, את הרופאות והחובשות שהצילו מאות חיי אדם. שלא נכנעו לפחד, שלא עצרו לנוח, שגילו תושייה ופעלו ללא היסוס. כל אחת וכוחות העל שלה. גיבורות ציוניות, כאן לידנו. בשר ודם. אנחנו מצדיעים לגיבורות בצורה מיוחדת. לא הצבנו כאן פסל או אבן דוממת – סללנו דרך. כי הגיבורות של שבעה באוקטובר הן חלק מדרך ארוכה, שמתחילה הרבה לפנינו – ותימשך הרבה אחרינו”.

נורית כהן, מתנדבת זק”א: “אני וחברותי בזק”א היינו בעוטף ועסקנו באיסוף הגופות. כל שובל של דם, כל חור ברצפה סיפר לנו סיפור, של ירי, של השלכת רימון. עבדנו ימים כלילות לאסוף את כל הגופות והממצאים. אני רואה חיבור בין הנשיות, הלידה, התקומה, הנטיעה – להיות חזק ולא לוותר, אנחנו כאן כדי להישאר”

צילום: אלכס קולומויסקי, מערך הסברה קק״ל

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024