זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

בול של גיבורים, מדינת ישראל מצדיעה לזק"א בהנפקת בול רשמי המוקדש לארגון ומתנדביו

השירות הבולאי של דואר ישראל האמון על עיצוב והנפקת הבולים הרשמיים של מדינת ישראל, הנפיק אמש (יום שלישי, 5.7) בול המוקדש לארגון זק"א ולמתנדביו.

נושאי הבולים שמנפיק דואר ישראל מדי שנה נקבעים בשנה שלפני שנת ההנפקה, אך השנה אישרה ממשלת ישראל באופן חריג את יוזמת משרד התקשורת להוסיף לרשימה סדרה של בולים נוספים שיוקירו את גיבורי ה-7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל'.

הבול החדש שהונפק אמש ב-7 במאי, 7 חודשים מאז שפרצה המלחמה, מצדיע לארגון זק"א ולאלפי מתנדבי הארגון. מתנדבי זק"א היו מהראשונים שהגיעו ליישובי העוטף בשבת השחורה, ועל אף המראות הקשים והסכנה המיידית לחייהם, נאבקו תחת אש לאתר, להציל ולכבד כל שריד כדי לשמור על כבודם של הנרצחים ולהביאם לקבר ישראל.

הבול עוצב על-ידי דויד בן הדור ועליו כתוב: "להציל את שניתן, לכבד את שנותר".

לבול בעל ערך נקוב של 17.40 שקלים והינה זמין לרכישה באתר השירות הבולאי של דואר ישראל
https://services.israelpost.co.il/mall.nsf/Category?OpenForm&cat=2

"זק"א -איתור, חילוץ והצלה" הוא ארגון מתנדבים ישראלי ששם לו למטרה לשמור על כבוד האדם. אלפי מתנדבי הארגון מהווים סמל ודוגמא לרעיון הנעלה שנקרא "חסד של אמת".

הארגון הוקם לפני 35 שנה בתקופת הפיגועים הקשים שאירועו במדינה. מאז הצטרפו לארגון מעל 4,000 מתנדבים ומתנדבות מכל רחבי הארץ. עם השנים ובהתאם לצורך שעלה מהשטח הרחיב זק"א את פעילותו לתחומים נוספים של סיוע לכבוד האדם. במסגרת היחידות השונות של הארגון מתנדביו נותנים מענה באיתור נעדרים ובחילוץ במקרי חירום.

ב-07/10 החל מהשעות הראשונות של המלחמה כשנודעו ממדי הזוועה הוזעקו מתנדבי זק"א היישר לשטח. מלחמת "חרבות ברזל" חשפה את גבורת מתנדבי זק"א במלוא עוצמתה כאשר מתנדבי הארגון מהווים חלק בלתי נפרד, מצמרר והיסטורי בסיפורה ודמותה של מדינת ישראל.

הנפקת בול רשמי של מדינת ישראל הוא אירוע ממלכתי, סמלי וחגיגי. גם בעידן הדואר האלקטרוני והמסרים המיידיים, יש היום בישראל ובעולם אלפי אספני בולים שמנויים לשירות הבולאי של דואר ישראל, ומקבלים ראשונים את הבולים החדשים, לצד מעטפת 'היום הראשון'.

חדשות אחרונות

בצפון, בדרום, במרכז, ביהודה ושומרון ובירושלים: מתנדבי זק"א מציינים זיכרון ועצמאות

15/05/2024

להאיר מתוך החושך!

13/05/2024

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-76

12/05/2024