זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

במהלך הלילה נחת בישראל מטוס חילוץ רפואי של זק"א והקרן לידידות ובו ניצולי שואה ופליטים שחולצו מאוקראינה

נמשכים המאמצים לחילוץ והצלת פליטים, קשישים וניצולי שואה מאוקראינה | במהלך הלילה נחת בישראל מטוס חילוץ רפואי ובו ניצולי שואה ופליטים שחולצו מאוקראינה

מטוס חילוץ נוסף של זק״א והקרן לידידות בסיועם של הג׳וינט, ארגון יד ישראל בראשות הרב משה פימה, חב"ד מולדובה, והרב יצחק חלפון ואשתו הודיה מחרקוב נחת הלילה בנתב״ג.
על המטוס פליטים במצב רפואי ירוד, בתוכם ניצולי שואה, קשישים ופצועים אשר הגיעו כשהם מלווים ע"י צוות רופאים ומתנדבים.
נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק״א אוקראינה: "זוהי טיסת החילוץ הרפואית השביעית שהוצאנו לישראל בחודשיים האחרונים. חילצנו והצלנו מאות ניצולי שואה, קשישים ופצועים שעלו ארצה שזה מה שהציל את חייהם.
בין הנוסעים שעלו לישראל במטוס השביעי נמצאת גם ילנה, ניצולת שואה בת 98 ששהתה במתקן השהיה הרפואי בקישינב והשתתפה בסעודת חג השבועות. במהלך הסעודה ביקשה מאיתנו לשיר איתה יחד את תפילת ״כל נדרי״ של יום כיפור. לדבריה עשרות שנים שלא זכתה להתפלל, לחגוג שבת וחג"
"הפעם הרגשתי משהו, עצמתי עיניים וראיתי את סבא שלי עם הלבוש המסורתי כשהוא מתפלל, שר, אותו הנוסח של תפילת כל נדרי המסורתי, זה החזיר אותי לימים אפלים, בהם נאלצנו לשמור על יהדותינו בסתר ונלחמנו לשמור על זהותינו היהודית"*משתפת ילנה. "אני מתרגשת לעלות לישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, שם אוכל לחוות שבתות וחגים ולהיות מאושרת בשנים שעוד נשארו לי לחיות כאן בעולם הזה".
דובי ויסנשטרן מנכ״ל ארגון זק״א: ״בעיניים דומעות, קיבלנו בנתב"ג את הפליטים וניצולי השואה שזכינו להעלות ארצה. ההתרגשות בכל טיסה מחדש לפגוש את העולים, כל אחד עם סיפורו המרגש והעצוב שזכה לסוף שמח, לרקע הידיעה שלולי חולצו מאוקראינה ספק גדול אם היו נשארים בחיים. כל מבצע שכזה וכל מטוס חילוץ רפואי מסתכמים בעלויות של עשרות אלפי דולרים ובזכות שותפינו למשימה, הקרן לידידות, הרב משה פימה מארגון יד ישראל, חב״ד מולדובה בנשיאות הרב זושא אלבסקי והג׳וינט, אנו מצליחים לבצע משימות שלא חלמנו עליהם ולהציל חיים פשוטו כמשמעו.
ארגון זק״א ימשיך בכל הכוח לסייע, לחלץ ולהציל כמה שיותר פליטים, קשישים וניצולי שואה שנמצאים בסכנת חיים באוקראינה ולהביאם למקום מבטחים.״
אמבולנסים של עזר מציון וזק"א המתינו בנתב״ג ופינו את ניצולי השואה והקשישים לבתי החולים, בתי אבות ומלונות קליטה שאורגנו עבורם ע"י צוותי משרד העלייה והקליטה.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024