זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

מנהל המכון לרפואה משפטית חשף בכינוס זק"א: "ירידה משמעותית בניתוחי מתים"

כינוס יוצא דופן נערך הערב (חמישי) בארגון החסד זק"א, שם הושם דגש עיקרי בנושא שמירת כבוד המת והמשך הסיוע בגזרות השונות למען כבוד המתים באשר הם בפרט בנושא המחלקה המשפטית של הארגון העושה רבות למען מניעת ניתוחי מתים במכון לרפואה משפטית. בכינוס המיוחד שנועד להמשיך את פעילות החסד של זק"א בנושא כבוד המתים, השתתפו: ח"כ הרב אורי מקלב, רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, רב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו, מנהל המכון ד"ר חן קוגל, ראשי, מפקדי ונציגי ארגון זק"א וכן עורכי דין חברי המחלקה המשפטית של זק"א למען כבוד המת.

מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל נשא בכינוס דברים ואמר כי, "ארגון זק"א הם שותפים מלאים בכל הנושא של המכון לרפואה משפטית. אני עומד בקשר רציף עמם ורואה את המסירות שלהם למען הנושא הזה של כבוד המתים". בדבריו הוא חשף כי, "בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה משמעותית של 12 אחוזים בניתוחי מתים כאשר במקום נתיחה אנו משתמשים במיטב הציוד שנותן לנו אפשרות להימנע מנתיחה".

בכינוס נשא דברים נרגשים גם סגן השר הרב אורי מקלב אשר ציין לשבח את מסירותם הרבה של אנשי זק"א. "במהלך השנה כולה מגיעים לשולחני פניות רבות בנושא כבוד המת. אני בקשר רציף עם אנשי זק"א שזמינים לנושאים האלה 24 שעות ביממה. ברוב המקרים גם בית המשפט עומד לימינם ומצדד בעמדתם למנוע ניתוחי מתים ואכן מסתפקים בבדיקה חיצונית. אנשי זק"א מהמחלקה לרפואה משפטית למען כבוד המת הם מומחים ומסורים ואנו חייבים להם המון הכרת הטוב".

במהלך הכינוס הועלה לסדר היום מספר נושאים חשובים אשר מטרתם להמשיך ולעמוד על המשמר למען כבוד המתים באשר הם, הן בנושאי ניתוחי מתים והן בשאר נושאים מורכבים. הרבנים וראשי הארגון שיבחו את העבודה המסורה והעמידה לצד כללי ההלכה הקפדניים.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024