זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

בוחרים בחיים

סדנאות חוס"ן למתנדבי זק"א העוסקים בכבוד המת

מתנדבי זק"א, העושים עבודת קודש בטיפול בהרוגים בזירות אסון קשות, נחשפים לאורך עבודתם למראות קשים ולמצבים טראומטיים ובפרט באירועי הטבח בשמחת תורה. על מנת לסייע להם להתמודד עם אתגרים אלו, מקיים ארגון זק"א סדנאות חוסן נפשי ייחודיות, המשלבות טיפולים פסיכולוגיים, ימי הפוגה, מפגש עם בעלי חיים ורכיבה טיפולית.

הסדנאות, המתקיימות ברחבי הארץ בשיתוף הקואליציה הישראלית לטראומה מעניקות למתנדבים כלים ומיומנויות להתמודדות עם רגשות קשים, לחץ, חרדות ופוסט טראומה. הן כוללות מפגשי תמיכה קבוצתיים, ימי הפוגה וטיפולים פרטניים.

פן נוסף של פעילות מתבצע בשותפות עם המרכז לרכיבה טיפולית וכולל בין היתר עיבוד רגשות וחוויות באמצעות רכיבה טיפולית על סוסים וקשר עם בע"ח.

"החשיפה למוות, לשכול ולסבל אנושי כרוכה בעומס רגשי כבד", מסביר חיים וינגרטן, סמנכ"ל המבצעים בזק"א "אנחנו משתדלים ומנסים לספק למתנדבים שלנו את התמיכה הדרושה להם על מנת שיוכלו להמשיך במלאכת הקודש תוך שמירה על בריאותם הנפשית.
המשוב מהמתנדבים המשתתפים בסדנאות חיובי ביותר ואנו מודים לשותפינו לדרך, עו"ס ורד אמיצי והקואליציה הישראלית לטראומה, ד"ר דורית ברפמן מנכ"לית המרכז לרכיבה טיפולית, המתנדב המסור עוז אביזוב שמרכז את הפרוייקטים השונים ולתורמים בכל רחבי העולם שתומכים ומאפשרים לנו להעניק למתנדבים את התמיכה והכח להמשיך לפעול".

חדשות אחרונות

בצפון, בדרום, במרכז, ביהודה ושומרון ובירושלים: מתנדבי זק"א מציינים זיכרון ועצמאות

15/05/2024

להאיר מתוך החושך!

13/05/2024

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-76

12/05/2024