זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

המחלקה המשפטית של זק"א השיגה ויתור נתיחה לילד שנהרג מנפילת ארון

לאחר טיפול מתנדבי זק"א בגופתו של ילד בן 6 שנהרג לאחר שארון בגדים נפל עליו במהלך משחק עם אחיו בכרמיאל, הצליח קמב"ץ מחוז צפון להשיג ויתור נתיחה שדרשה המשטרה לבצע על מנת לבדוק אופציה לרשלנות מצד המשפחה.

בשעה 10:00 לפנה"צ התקבלה קריאה במוקד זק"א על ילד בן 6 שנפצע אנושות מארון שנפל עליו ברחוב הגיבורים בחיפה, כוחות ההצלה שהגיעו למקום ניסו לבצע בו החייאה אולם בסופו של דבר הילד נפטר להם בידיים, והטיפול נשאר למתנדבים המסורים מצוות זק"א צפון.

עם כוחות ההצלה וזק"א הגיע גם המשטרה שדרשו את נתיחת גופת הילד על מנת לבדוק חשד לרשלנות, נציג המחלקה המשפטית של זק"א וקמב"ץ זק"א מחוז צפון חזקי פרקש הגיע למקום והחל בנסיונות שכנוע על מנת שהמשטרה תוותר על הנתיחה, זאת לאחר ששוחח עם המשפחה שהביעה התנגדת לנתיחה מטעמי דת ומצפון, המשטרה התעקשה לנתח והנושא הועבר לטיפול בית המשפט.

בדיון בבית המשפט אמר נציג המחלקה המשפטית שאין צורך בנתיחה מכיוון שסיבת המוות ידועה לכול לאחר שארון הבגדים נפל על הילד, ובנוסף הדבר מנוגד לעמדת התורה ולעמדת המשפחה, ולאחר דיון קצר קיבל השופט עת עמדת נציג המחלקה המשפטית והורה לשחרר את גופת הילד לאחר בדיקה חיצונית בלבד וללא ניוול גופת הילד.

בשעתם הקשה של המשפחה היה עימם המתנדב שלמה שכטר מצוות צפון שדאג לטיפול בסדרי ההלוויה ולהבאתו לקבר ישראל.

עובדי המכון לרפואה משפטית באבו כביר הסכימו אף הם לבצע בדיקה חיצונית למרות שכבר שבוע שהם נוקטים בעיצומים עקב אי קבלת תקציבים ממשטרת ישראל, לאחר בקשת המחלקה המשפטית על מנת למנוע ניוול גופתו של הילד ועל כך תבוא עליהם הברכה.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024