זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

בטכס חלוקת ציוד החייאה מתקדם וערכות מיגון למתנדבי זק"א הרב ליצמן: "קניתם את עולמכם בקידוש ה' שאתם עושים"

מראה לא אופייני נראה השבוע (ב) בלשכת ס. שר הבריאות בירושלים, מתנדבי זק"א מזוודים ב'תיקי החייאה', 'דפיברילטורים', 'אפודי מגן' ו'קסדות פלדה' כאילו ערוכים ומוכנים להזנקה. לא שח"ו קרה איזה אירוע אסון, מדובר בטכס חלוקת ציוד רפואי לצוות 'הצלה מהירה – זק"א' במחוז דרום.

כחלק אינטגראלי ממערך כוחות ההצלה והבטחון, נמצא בימים אלה ארגון זק"א בהיערכות ובהצטיידות מקיפה לכל תרחישי הייחוס ובתקווה ובתפלה שלא יהיו ח"ו, כמו גם בתרגול של המתנדבים על כל יחידותיהם.

בטכס שהתקיים בלשכת ס. שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ובהשתתפות יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב חולקו לצוות 'הצלה מהירה – זק"א' אשקלון מכשירי 'דפיברילטורים' משוכללים, המנחים את המתנדב בשפת העברית פשוטה ומובנת לכל, את סדר פעולות ההחייאה, כמו גם 'תיקי החייאה' ומערך 'מיגון' למתנדב.

בדברי ברכתו השווה ס. השר הרב ליצמן בין הפעילות של משרד הבריאות לפעילות של ארגון זק"א בטיפול, בעזרה וסיוע לפרט ללא הבחנה וללא הבדל של דת גזע ומין. הרב ליצמן סיפר על ביקור פתע שעשה בבית חולים במרכז הארץ וזאת לבקשת אמא שבנה היה מאושפז, ובפיה טענות על חוסר טיפול נאות בבנה המאושפז. לשאלותיו של מנהל בית החולים על קשר משפחתי או היכרות כלשהי עם המשפחה, הלה נדהם לשמוע שאין שום קשר או היכרות עם המשפחה, אלא שבמסגרת התפקיד, ס. השר מרגיש חובה לתת מענה ולעזור לכל אחד ואחד.

"כך גם אתם מתנדבי זק"א, קניתם את עולמכם בקידוש ה' שאתם עושים בהיותכם חלוצים לפני המחנה, בהגשת עזרה וסיוע בהצלת חיים ומתן כבוד למת, ללא הבדל של דת גזע ומין, בארץ ובאסונות ברחבי העולם". הרב ליצמן בירך את צוות מתנדבי 'הצלה מהירה –זק"א' אשקלון, שלא יהיה להם שימוש בציוד. ושהמשרד בראשותו ישמח תמיד לעמוד לימין ארגון זק"א ומתנדביו בפעילותם הברוכה ומצילת חיים מקיפת עולם.

חדשות אחרונות

אחי גיבורי התהילה | הרב הצבאי הראשי העניק תעודת הוקרה למתנדבי זק"א

18/03/2024

גבר כבן 50 נרצח בפיגוע בצומת בית קמה

14/03/2024

שלושה נערים נהרגו בתאונה על ציר 60, בכניסה לגבעת אסף

13/03/2024