מאות כוננים רכובים, המיועדים להתערבות רפואית מהירה בזמני שיא והרבה לפני הגעת אמבולנס ראשון.
היחידה הוקמה בשל חשיפתם של מתנדבי זק"א לאירועי שכול ויגון ואסונות רבים והארגון ראה צורך במתן מענה מהיר יותר בהצלת חיים מהירה. היחידה מורכבת ממאות מתנדבים שעברו קורסים שונים בעזרה ראשונה, ביניהם חובשים בכירים, נהגי אמבולנסים, פאראמדיקים ואף רופאים. ברוב המקרים מגיעים המתנדבים ראשונים למקום מחמת היותם פרוסים בכל מקום, ועם קבלת הקריאה, פשוט עוזבים הכל וממהרים להגיע למקום האירוע מוקדם ככל האפשר בכדי לתת את המענה הראשוני המקצועי והמהיר ביותר. כל מתנדב מצויד במכשירי קשר וזימונית לאיתור מיידי ומוזנק למקום האירוע ע"י המוקד.
עשרים הדקות הארוכות ביותר שהיו בחייו של ג. המשמש כנהג אמבולנס היו כאשר ניסה לפלס דרך אל שוק ארבעת המינים.
בערב סוכות התקבלה קריאה במוקד מד"א על תינוקת שראשה נחבט מקורה שנפלה עליה. אמבולנס הוזעק למקום וניסה להשתחל בין הסמטאות שהיו מלאות בצפיפות ברכבים. צפירות הסירנה לא הועילו הרבה. עד שהגיעו החובשים, ברגל, אל התינוקת כבר היה מאוחר. למחרת נפטרה הפעוטה והשאירה את כוחות ההצלה עם הרבה מחשבות.
כמענה מתבקש הקים זק"א בשנת 2001 לראשונה בישראל את "יחידת האופנועים להצלה מהירה". המטרה היתה לתת את המענה המהיר ביותר במקרי חרום רפואיים. ההזנקה המהירה וזמן התגובה הקצר של אופנועים אלו, חוסכים בכל אירוע דקות יקרות מפז בהן עוד ניתן להציל חיים. האופנוע מחולל פלאות, משתחל בין הפקקים והמכוניות, מגיע במהירות שיא למקום, והוא לא זקוק למקום חנייה.
היחידה, שבעת הקמתה היוותה חידוש מרעיש בתחום, הפכה תוך זמן קצר מודל ברוך לחיקוי. הניידות הגבוהה, הציוד המשוכלל והטיפול המהיר והמקצועי, הצילו באופן מוכח את חייהם של עשרות אנשים. היחידה הנמצאת כל העת במגמת התרחבות, מונה כיום למעלה ממאה אופנועים הפרוסים בכל רחבי הארץ ומהווים את חוד החנית במערך רפואת החירום של מדינת ישראל.