זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

"הילדה נפטרה לי בידיים"

מתנדבים... כוננים... מירושלים, ברח' אהלי יוסף... תגיעו מהר...", מבוהל עם קושי לדבר, פרץ המתנדב חן תוהמי בקשר הקבוצתי של המירס של זק"א אמש (ד'), הוא התקשה להסביר למתנדבים על האירוע לו היה עד במו עיניו. תוך דקות ספורות כבר היו שם מס' מתנדבים מיחידת "הצלה מהירה" של הארגון, למרבה הצער הם גם נשארו לטפל מאוחר יותר בדמה.

הילדה רבקה וקנין ז"ל בת ה-11 נהרגה בצהריים לאחר שנמחצה בין מכולת אשפה לאוטובוס ברחוב אהלי יוסף פינת בר אילן בירושלים, הילדה יצאה מבית הספר 'באר מרים' בו למדה ועמדה לעלות לאוטובוס שחנה בצד הדרך שיקח אותה לביתה. רכב פרטי שביקש לחנות במקום, נסע לאחור ופגע במכולת האשפה, כתוצאה מכך נמחצה הילדה בין המכולה לאוטובוס, היא נפצעה אנושות ופונתה לבית החולים "הדסה הר-הצופים" בירושלים שם למרבה הצער נפטרה מפצעיה.

חן תוהמי מתנדב זק"א מגוש קטיף המתגורר כיום ביישוב מעלה חבר הסמוך לקרית ארבע, שראה בעיניו את המחזה המחריד מספר: "הזדמנתי לרח' אהלי יוסף בבירה ותוך כדי שאני חוצה את הכביש, אני שומע בום וצעקות של עוברי אורח, הסתובבתי וראיתי מכולה צמודה לאוטובוס, ומכונית פרטית מהצד השני של המכולה שהיא מדרדרת קדימה, בחשבון פשוט הבנתי שמישהו נפגע מהמכולה, שאלתי אברך שהיה במקום לשם הרחוב ומייד פרצתי לגרופ הקבוצתי לבקש סיוע מכיוון שלא היה ברשותי ציוד".

עברתי את הרחוב לצד השני של המכולה וראיתי ילדה כבת 10 ששוכבת על הרצפה ללא ניע, ביקשתי מאנשים שיזעיקו עזרה ותוך כדי התחלתי לטפל בה, בדקתי דופק ונשימה דבר שלא היה לצערי, ניסיתי לבצע בה החייאה אולם ללא הועיל, הילדה נפטרה לי בידיים. במהלך הטיפול בה הילדה כבר לא הראתה סימני חיים".

"עברו כמה דקות יקרות עד שהגיעו חובשים עם ציוד אולם למרבה הצער למרות המאמצים המרובים לנסות לעשות ככל אשר לאל ידינו למנוע את הנורא מכל היא נפטרה, אני גר בישוב קטן ואין שם הרבה אירועים ולכך גם אין לי הרבה נסיון באירועים מסוג זה, אני עד עכשיו בסערת רגשות" הוא מסיים בכאב.

מתנדבי זק"א חשו למקום האירוע ולאחר שנודע כי הילדה נפטרה בבית-החולים שבו על עקבותיהם כדי לטפל בדמה שנותר כעדות דוממת על הכביש מהכאב והחלל הריק אותו הותירה אחריה. במקביל מס' מתנדבים נוספים יצאו לטפל בגופתה בבית-החולים, מפקד זק"א ירושלים ר' בנציון אוירינג דאג לטיפול מול המשטרה בטיפול בגופה.

המתנדבים קובי גינזבורג ומוטי פריד דאגו להורי הילדה שהגיעו לבית-החולים ועמדו לצידם בשעתם הקשה, המתנדב יהודה שפירא ומס' מתנדבים נוספים יצאו לסיבוב בין בתי הספר בו לומדים אחיה ואחיותיה של הילדה כדי לקחתם לביתם ולהכינם לבשורת האיוב אותה הם יקבלו בהמשך.

על-פי הנתונים במחוז ירושלים של משטרת ישראל נהרגו מתחילת השנה האזרחית (תוך חודש) 6 הולכי רגל בעיר, לעומת 12 הולכי רגל בכל שנת 2006, נתון מדאיג שמעורר סימני קריאה רבים.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024