זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א משיקה את יחידת הצוללים

עד עכשיו היה השלב הראשון של איתור צוללים, בשביל להרחיב את פעילות היחידה לחיפוש נעדרים במים ראינו צורך להוסיף כלים נוספים לפעילות". כך חיים אוטמזגין מפקד יחידת הצוללים של ארגון זק"א.

יחידת הצוללים שהוקמה לפני כחמישה חודשים לאחר האסון בו טבע למוות עו"ד משה קניאל ז"ל, אינה עומדת במקומה, מפקד היחידה חיים אוטמזגין פועל מזה זמן להרחיב את היחידה למטרות חיפוש במים.

אוטמזגין פנה לבעלי יאכטות וכלי שיט מסוגים שונים בכל רחבי הארץ כדי שיצטרפו ליחידה. חשיבותם של כלי השיט כפולה, הן מבחינה חיפוש על-ימי, והן להקפצת צוללים במידת הצורך למעמקי הים לחיפוש תוך-ימי.

עד כה נענו כחמישים מתנדבים בעלי כלי שיט בגדלים שונים, להתנדב ליחידה ולהיות מוכנים להקפצה מיידית לכל ארוע חרום במים.

אוטמזגין מסביר כי היות ואין גוף אזרחי שיכול לתת מענה לארוע חרום גדול במים, והיות ולצה"ל יש קושי לטפל בשני ארועים בו זמנית, יחידת הצוללים תיתן מענה לכל ארוע שכזה במים. "מטרתנו להגיע לכמה מאות של בעלי כלי שיט שיקחו חלק פעיל בהתנדבות בכל רחבי הארץ, ויתנו מענה מהיר לכל ארוע במים", אומר אוטמזגין.

יחידת הצוללים תקיים בעוד כשבועיים מפגש גיבוש מיוחד לכל חברי היחידה למטרת הכרות, ותחילת הסדנאות המקצועיות שיועברו להם במהלך הקיץ.

היעד שהוצב הוא שתוך חודשיים יעברו המתנדבים הכשרה מקצועית בצלילת חיפוש, יצוין כי מרבית המתנדבים הם בעלי הכשרה בצלילה ספורטיבית אשר אינה מספיקה לביצוע משימות של חיפוש אחר נעדרים במים.

חיל הים בירך על הקמת היחידה ובדעתו להתגייס באמצעות מערך האימונים המקצועיים העומדים לרשותו, להעברת הכשרה מקצועית למתנדבי היחידה.

בסוף הקיץ בסיום כל האימונים ייערך אימון משולב של כל היכולת המבצעית של היחידה, הכוללת את הצוללים וכלי השיט על סוגיהם השונים.

חדשות אחרונות

אחי גיבורי התהילה | הרב הצבאי הראשי העניק תעודת הוקרה למתנדבי זק"א

18/03/2024

גבר כבן 50 נרצח בפיגוע בצומת בית קמה

14/03/2024

שלושה נערים נהרגו בתאונה על ציר 60, בכניסה לגבעת אסף

13/03/2024