זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

לילה ללא שינה

לילה ללא שינה עבר אמש על מתנדבי זק"א בבית שמש ובאלעד.

אתמול בסביבות השעה אחת בלילה התקבלה ידיעה על ילדה בת שמונה שנמצאה מוטלת ללא רוח חיים על מזרן במדרגות בתוך השוק של בית-שמש.

צוות זק"א בית-שמש בפיקודו של מפקד הצוות אברהם קאפ הוקפצו ע"י מוקד זק"א למקום הארוע. "ראינו ילדה בת שמונה שוכבת על הרצפה ללא רוח חיים" מספר קאפ, "חמשה פלסטינים שוהים בלתי חוקיים הסתובבו באזור, כוחות גדולים משטרה הגיעו למקום כדי לחקור את הרקע למעשה, הפלסטינים נעצרו על-ידם".

אברהם קאפ שעובד לפרנסתו כמלמד בתלמוד-תורה בעיר סיפר: "כמורה לילדים בגילאי שבע עד שמונה וכאבא לחמשה ילדים שאחת מהם היא ילדה בת שמונה, היה קשה מאד לראות את המחזה של ילדה שיצאה לשחק ביום העצמאות כחמישים מטר מביתה, נפלה קרבן לרצח אכזרי שכזה, שברור שנעשה ללא כל סיבה מוצדקת.

מהשעה אחת בלילה עד שש בבוקר היינו במקום הארוע, החקירה התנהלה במקביל ע"י המשטרה בשעה שאנו טיפלנו בגופתה הקטנה של הילדה.

הרגע הקשה ביותר עבורנו היה לראות את הורי הילדה באים לזהותה בתחנת משטרת בית-שמש, אי-אפשר היה לעמוד מולם ולראות בכאבם הגדול.

לחיידר בבוקר כבר לא הלכתי, לא היה לי כח נפשי לזה, לא הצלחתי לעכל את המעשה הנפשע אותו ראו עיני בלילה"

 

ילדה בת 5 נשכחה

באותה שעה, אחת בלילה באלעד, משפחה שהגיעה לעיר עם מונית אותה עצרו בכניסה לירושלים, שמה לב שבתם בת החמש לא ירדה מהמונית.

נהג המונית עזב את המקום, למשפחה לא היה את פרטיו של הנהג וכך לאחר מס' שעות ללא שינה בהם יצאו מתנדבים רבים לחפש את עיקבותיה, היא נמצאה ישנה בתוך המונית בבית-שמש.

אפי שטרן ראש צוות זק"א אלעד מספר על השתלשלות הארוע: "בשעה 12 בלילה עלה מולי מפקד משטרת אלעד אופיר כפרי, ואמר שהם שולחים ניידת משטרה אלי הביתה, לאסוף אותי לתחנה כדי לסייע למשטרה בחיפושים אחר ילדה בת חמש שנשכחה במונית.

הוצאתי מתנדבים נוספים מצוות אלעד לסייע בחיפושים אחר נהג המונית, במיוחד ראוי לציין את מתנדב זק"א ויו"ר הצלה אלעד בני מיצמכר שעמד לצידי כל הזמן, הקמנו חפ"ק במוקד הביטחון במועצה המקומית אלעד, משם התקשרנו לכל תחנות המוניות באזור אלעד וירושלים בניסיון לאתר את נהג המונית.

רגע דרמטי ביותר היה במהלך החיפושים כאשר התעורר חשש לחייה של הילדה בשל מציאת הגופה בשוק בבית-שמש, כי בתחילה לא היה ברור מה גילה של הילדה שנמצאה שם.

אחד מהמתנדבים ניגש לזירת הרצח ועדכן אותנו בחפ"ק על פריטי הלבוש של הילדה, שכמובן לא התאימו לילדה אותה חיפשו.

על-פי מידע מהמשטרה המונית המשיכה לתל-אביב, וככל הנראה הספיקה לנסוע שוב לכיוון ירושלים.

שוטרים רבים הוצבו בכביש מספר 1 ובדקו כל מונית שירות שנסעה בכביש, שם, כדי לבדוק היכן הילדה, במקביל, פנתה המשטרה לציבור וביקשה לסייע לה לאתר את המונית מסוג מרצדס מסחרית בצבע לבן.

במקביל עמדתי בקשר רצוף עם אלי פולק מ"הצלה ישראל" שהתגייס למשימה וסייע לנו בהוצאת מתנדבים לחיפושים בירושלים, בטלז-סטון ובכל המקומות בהם היה מידע למשטרה על הימצאותה של הילדה.

בסביבות השעה שתיים בלילה אישה מירושלים שהתוודעה לחיפושים באמצעות הפורום של מתנדבי מד"א והצלה אלעד באינטרנט, נטלה יוזמה והתקשרה לכל תחנות המוניות בבית-שמש.

כך היא הגיעה לבעל תחנת מוניות בשם אלי זנה, זנה העיר את כל הנהגים של התחנה, אחד מהנהגים שירד לבדוק את מכוניתו ברח' התדהר בבית-שמש, מצא את הילדה ישנה במושב האמצעי".

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024