זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

יום הבחירות של מתנדבי זק"א

יום הבחירות מוכרז כיום שבתון, יום חופשה לכל אזרחי המדינה כדי שיוכלו ללכת לממש את זכותם הדמוקרטית, למתנדבי זק"א היה זה יום עמוס אירועים

כשאתה מכיר הרגשות מעורבים

בשעות הבוקר התקבל דיווח על אישה מבוגרת בת 75 שנהרגה מפגיעת רכב פרטי בעפולה.

מחקירת המשטרה עולה שהאישה חצתה את הכביש במעבר חציה, אחד הרכבים עצר כדי לתת לה לעבור בבטחה, אולם רכב שבא מימין ועקף אותו, פגע בה העיף אותה והיא נפגעה שוב מרכב נוסף שהיה במקום והיא נהרגה. מתנדב זק"א ממחוז צפון מוטי אלגבסי שמתגורר בעפולה חש למקום התאונה ונדהם, האישה ששכבה ללא רוח חיים על הכביש הייתה מוכרת לו "אני מכיר את האשה כבר שנים רבות, כמה צרות היא עברה בחיים שלה, כמה מחלות וסבל, ובהגיעה סמוך לגבורות היא סיימה את חייה באופן טראגי שכזה", אמר אלגבסי. "כשאתה מטפל במישהו שאתה מכיר טוב הרגשות מעורבים, הטיפול בארוע הופך להיות קשה יותר, המחשבות על כך לא מרפות ממני".

הרב רוז'ה חייב להיות נוכח

אולם למרבה הצער למרות הטרגדיה המאבק רק התחיל עם פינוי גופתה של הקשישה מזירת התאונה. שמשת המכונית לא הייתה מנופצת והמכה שהאשה ספגה הייתה מהפגוש התחתון, אי לכך ייתכן שהיא נפגעה גם מהרכב שעצר במעבר חציה, ורק לאחר-מכן מהרכב השני. המשטרה פנתה לבית-המשפט בנצרת כדי לדרוש את נתיחת הגופה ולברר כמה נהגים מעורבים בפגיעה. בבית המשפט נכחו נציג זק"א קמב"ץ צפון חזקי פרקש ועו"ד ליכט שייצג את המשפחה.

בית המשפט קבע לאחר שמיעת דברי באי כוחם של המעורבים בפרשה, כי אם לא יהיה ניתן לוודא את זהות הפוגע ע"י בדיקה חיצונית יש לבצע נתיחה כוללת, יצויין כי בשל ההתערבות המהירה של ארגון זק"א נדחה ביצוע הצו ביממה כדי שיהיה ניתן לערער עליו בבית המשפט העליון.

עוד ציינה השופטת בפסק הדין שהבדיקה החיצונית תיעשה אך ורק בנוכחותו של הרב יעקב רוז'ה נציג זק"א במכון לרפואה משפטית באבו-כביר.

הקצין בהתחשבותו הביא לפתרון

הרב אנשיל פרידמן רב המחוז הצפוני במשטרת ישראל ומפקד זק"א צפון החליט להפעיל את כל כובד משקלו כדי להביא את העניין לסיום טוב, בהתערבותו הגיעו למכון באבו-כביר קצין את"ן צפון סנ"צ נביל עיסוואי, וראש מדור תאונות דרכים במרחב עמקים, יחד עם רכז המחלקה המשפטית מיכאל גוטויין, הרכב הפוגע הובא למכון יחד עם תיק החקירה, על-פי צילומי רנטגן קבע קצין האת"ן שלמרות חוות דעתו של פרופ' יהודה היס, אין צורך בביצוע הנתיחה. הנפטרת הובאה לקבורה בכפר-סבא עוד באותו יום לפני השקיעה.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024