זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

המראות והצעקות אינן מרפות ממני

צום תענית אסתר בשעות הצהריים, מכונית פרטית שנסעה בכביש 3 על יד אשקלון סטתה מנתיבה והתנגשה באוטובוס של חברת מטיילי נהורה שהיה בדרכו מאשקלון לקריית מלאכי עם שבעה עובדים של מפעל "על-בד" בישוב משואות יצחק, המכונית נמחצה מתחת גלגלי האוטובוס בצידו השמאלי, כתוצאה מכך נזרק האוטובוס כ-200 מטרים לשדה פתוח.

כוחות הצלה גדולים הוזעקו למקום ואז התבררה הטרגדיה הגדולה, אשה ושניים מילדיה הקטנים נהרגו במקום, שמונה בני אדם נוספים שהיו באוטובוס נפצעו באורח קל.

כיסא בטיחות של התינוק שנהרג, חלקי בגדים, צעצועים ותחפושת של שוטר מוכתמת בדם, היו חלק מן המחזות המחרידים שקידמו את פניהם של כוחות ההצלה בבואם למקום התאונה.

יוסי לנדאו מתנדב בכיר בזק"א אשדוד היה מהראשונים שהגיעו לזירת התאונה: "המחזה במקום הוא קשה מאוד, כל ההרוגים הם נוסעי הרכב הפרטי מסוג מזדה לאנטיס. כנראה נהגת הרכב ניסתה לעקוף ואוטובוס פגעה בהם ועלה על הרכב. במושב האחורי היו שני ילדים, חגורים במושבים. אחד מהם במושב בטיחות לפעוטות". והוסיף: "לא ככה קיווינו לחגוג את הפורים".

עוד סיפר המתנדב יוסי לנדאו: "הראשון שהוצא מהרכב היה הילד בן הארבע שהיה מחופש לשוטר, מכבי אש סייעו לנסר את הרכב ולהוציא את האם ובנה הקטן, שהיו במצב קשה מאוד למראה".

 

אחד הנוסעים באוטובוס, סיפר: "ישבתי ליד הנהג. האוטובוס נסע במהירות סבירה ועל פי כל החוקים, ואז הבחנתי פתאום במכונית מאזדה שטסה לעברנו, בשנייה שראיתי את המכונית הבנתי שהיא הולכת להיכנס בנו כי לא היה לאן לברוח. תוך שנייה נשמעה חבטה עצומה והאוטובוס התחיל להתנדנד ימינה ושמאלה, עד שירדנו לתעלה. באוטובוס פרצה בהלה גדולה, מכונית המאזדה עפה לתעלה. זה היה מחזה קשה מאוד, האוטו בער, צעקות נוסעי האוטובוס מהדהדים באוזני, ואינן מרפות ממני".

איה ליטרט, בת 32, ובניה דרור, בן ארבע ואיתמר בן השנה וחודשיים, ממושב גיאה, הם המשפחה שנמחקה בתאונה המחרידה, איה היא בת יחידה להוריה תושבי קרית עקרון, אביה שמע על התאונה ברדיו וקרא דווחים באינטרנט וחש שבתו היא ההרוגה, הוא נסע לביה"ח ברזילי, שם קיבל את בשורת האיוב.

נחמיה ליטרט בעלה ואביהם של ההרוגים היה לשבר כלי "אני מרגיש ריק, אני לא מאמין. זה קורה לאחרים וזה לא קורה לך. אני מצפה שבבוקר הם יהיו פה. אני עדיין לא מעכל. הם צריכים לחזור הביתה. איה רצתה שאני אחזור הביתה מוקדם, כי היא לא הרגישה טוב והיא רצתה שאעזור לה עם הילדים. קבענו שנגיע יחד הביתה, אבל היא החליטה לחזור הביתה יותר מוקדם, לפחות היא עכשיו איתם ומישהו שומר עליהם", אמר בקול שבור האב הכואב.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024