זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

לאחר שנה נמצאה גופת האברך שטבע בטורונטו

בצהרי יום שלישי השבוע נמצאה גופת האברך ר' אלימלך הורביץ ז"ל שנעדר במשך כשנה לאחר שיצא לשייט עם חמיו לשיט בסירה קטנה בנהר "ניפסינג" באזור נופש בצפון טורונטו.

השבוע הגיע אל קיצם החיפושים הקדחתניים אחר גופתו של האברך ר' אלימלך הורביץ ז"ל מטורונטו. כזכור לפני כשנה יצא ר' אלימלך עם חמיו, ר' העניך מנדרוביץ לשיט בסירה קטנה בנהר "ניפסינג" באזור נופש בצפון טורונטו, כעבור כמה שעות נמצאה סירתם של השניים כשהיא הפוכה, וחפצים שטים לידה.

במאמץ לחפש את השניים החלו חיפושים נרחבים לאורך החופים ובאיים הסמוכים, בתקווה נואשת שאולי הצליחו לשחות ולהגיע אל אחד האיים. לאחר חמישה ימים התגלתה גופתו של ר' העניך מונדרוביץ בן ה-58, חמיו של ר' אלי הורביץ. על פי ההערכה טבע ר' העניך מנדרוביץ למוות מיד לאחר התהפכות הסירה.

במשך כל העת נמשכו החיפושים אחר חתנו, החיפושים נערכו בעזרת מכשור משוכלל ובהשתתפות של כוחות מקצועיים רבים. גם ארגון זק"א התבקש לתרום מנסיונו הרב, ומפקד המבצעים בחו"ל של ארגון זק"א ר' אייזיק לידר שהה במקום חודשים ארוכים, כשהוא מרכז ומנווט את המבצע המורכב.

"לצורך החיפושים איתרנו ברחבי העולם את המומחים המיוחדים בתחום" מספר ר' אייזיק לידר, "השגנו כלבים מיוחדים שמסוגלים להריח גם דרך המים, והבאנו הליקופטרים. לפני 12 שנה סייע מומחה מיוחד באיתור גופתו של בחור מישיבת מיר שאבד במדבר יהודה. לאחר מאמצים הצלחנו לאתר אותו והטסנו אותו מניו יורק לקנדה. הבאנו מכשירי "סנסורים" מיוחדים והפעלנו מסוקי סריקה מלמעלה". המתנדבים לא משכו ידיהם מהחיפושים גם כאשר כל המאמצים לא נשאו פרי. ועלות כל יום חיפושים עמדה על אלפי דולרים.

לקידום מאמצי החיפוש אף הפגיש משרד החוץ את יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב עם שר החוץ הקנדי כשביקר בישראל, בבקשה להמשיך לממן חלק מהחיפושים. החיפושים נמשכו גם בימי החורף הקרים כאשר מי הנהר קפאו.

השבוע ביום צום שבעה עשר בתמוז, כאשר קבוצת דייגים שהגיעה למקום לדוג דגים, הרגיש לפתע אחד מהדייגים שרגליו דורכות על גופה.

המום כולו הזעיק הדייג את חבריו הדייגים שמיהרו להגיע למקום ובכוחות משותפים משו את הגופה מהמים. המשטרה שמיהרה לבדוק במעבדה את זהות הגופה, גילתה כי מדובר בגופת הרב אברהם אלימלך הורביץ ז"ל, אותה מחפשים קרוב לשנה. עוד באותו לילה נערכה ההלוויה כשהוא מובא לקבר ישראל למנוחת עולמים.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024