זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

מאות ילדים אובדים אותרו במירון בעזרת תגי הזיהוי של ארגון זק"א

מוקד הנעדרים 1220 של ארגון זק"א הפך לשיחת היום ולסיפור ההצלחה של מירון, מאות ילדים נעדרים ואובדים אותרו בעזרת "תגי הזיהוי" שחולקו על ידי ארגון זק"א. רעיון יצירתי שבמסגרתו חולקו עשרות אלפי תגי זיהוי אשר הוצמדו לידי הילדים שעלו מירונה, כשעל התג מופיעים פרטי הילדים ומס' הטלפון של אחד ההורים

מוקד הנעדרים 1220 של ארגון זק"א הפך לשיחת היום ולסיפור ההצלחה של מירון, מאות ילדים נעדרים ואובדים אותרו בעזרת "תגי הזיהוי" שחולקו על ידי ארגון זק"א. רעיון יצירתי שבמסגרתו חולקו עשרות אלפי תגי זיהוי אשר הוצמדו לידי הילדים שעלו מירונה, כשעל התג מופיעים פרטי הילדים ומס' הטלפון של אחד ההורים.

מרהיב היה לראות את ילדי החלאקה על כתפי אבותיהם כשעל ידיהם צמודים "תגי הזיהוי".

בנוסף פעלו מתנדבי זק"א מסביב לשעון באיתור ילדים אובדים ונעדרים אשר לא ענדו "תג זיהוי". במקרים מיוחדים אף נשלחו "אופנועי ההצלה מהירה" של ארגון זק"א לאתר את ההורים ע"י הכרזה במערכת הכריזה המיוחדת של האופנועים.

מדי שנה במסגרת חגיגות ל"ג בעומר במירון בהילולת הרשב"י, עקב הצפיפות והדוחק, עשרות ילדים אובדים להורים וקשה ביותר לאתר את הילדים בתוך הרעש והמהומה.

לראשונה במסגרת החגיגות הפעילו מתנדבי ארגון זק"א ו"חסדי שבתאי" בשיתוף "קופת חולים מכבי" מוקד איתור נעדרים וילדים אובדים. במעלה ההר הוקם מרכז קליטה מיוחד עם שני חדרים גדולים מאובזרים אשר הכילו משחקים וצעצועים לילדים על מנת להעביר את זמנם בנעימים עד אשר הגיעו ההורים לאתרם. שם טופלו במסירות ע"י מתנדבים ומתנדבות אשר דאגו לכל צרכיהם, מזון, בקבוקי תינוקות, מוצצים, טיטולים וכו'.

מוקד הנעדרים הוקם בציר העלייה הראשי למירון. המרכז פעל במשך ארבעה יממות,החל מיום חמישי ועד סיום החגיגות ביום ראשון בחצות. בפיקודו של מפקד מחוז הצפון של זק"א הרב אנשל פרידמן. המוקד עבד בתיאום מלא עם מוקדי משטרת ישראל במירון.

מחזות מרגשים היו בעת פגשו ההורים את ילדיהם שנעדרו שעות, או את החיוך מאוזן לאוזן על פני העוללים עת פגשם את הוריהם.

כבר עם סיום היום התכנסו מנהלי המוקד עם קציני משטרת ישראל שברכו על ההצלחה של הרעיון היצירתי, והפיקו לקחים לקראת השנים הבאות.

חדשות אחרונות

אחי גיבורי התהילה | הרב הצבאי הראשי העניק תעודת הוקרה למתנדבי זק"א

18/03/2024

גבר כבן 50 נרצח בפיגוע בצומת בית קמה

14/03/2024

שלושה נערים נהרגו בתאונה על ציר 60, בכניסה לגבעת אסף

13/03/2024