זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

מטחי טילים קידמו את בואם של ועד רבני זק"א לצפון

ועד רבני ארגון 'זק"א' יצאו בשעות הבוקר (ראשון) לסיור באיזור הצפון, כדי לחזק ולעודד את ציבור מתנדבי האירגון בצפון, העושים עבודת קודש, ואף שלחו את משפחתם אל מחוץ לחזית, ונשארו במסירות נפש באיזור שסופג מטחי טילים במשך כל שעות היום.

ועד הרבנים בראשות הרבנים הגאונים אביגדור נבנצאל שליט"א, רב העיר העתיקה בירושלים, ונשיא ועד הרבנים, הרב יעקב רוז'ה , יו"ר ועד הרבנים, הרב חיים דביר, והרב יהושע הרשקוביץ, והנהלת האירגון בראשות יהודה משי זהב ומרדכי פלדשטיין. החלו את הסיור בעיר חיפה, בביתו של מפקד ז'ק"א צפון, רפ"ק אנשיל פרידמן קיבלו הרבנים סקירה מקיפה אודות פעילות האירגון העניפה הנעשית בימים קשים אלו.

במהלך הסקירה הופעלה מערכת האזעקה בעיר, והמתנדבים חיש מהר יצאו במסירות נפש לעבודת הקודש, בטיפול בנפגעים, במוקדי הנפילות בעיר, מאוחר יותר יצאו גם הרבנים לזירה כדי לעמוד מקרוב בעבודת הקודש הנעשית ע"י המתנדבים תוך פיקוח נפש.

משם יצאה המשלחת לחצור הגלילית, ונפגשה עם המתנדבים ביישוב, כאשר ברקע שוב נשמעת האזעקה, משם יצאה המשלחת לקיבוץ משגב עם, הנושק לגבול הלבנון, בביתו של המתנדב המקומי קיבלה המשלחת סקירות על הנעשה ביישובי הסביבה, ועל פעילות הארגון באיזור. התחנה הבאה הייתה במטולה שם התקבלה המשלחת ע"י המתנדב אלי' פכטר, שם סיירו הרבנים באתרים שהופגזו, וצפו על שדה המערכה הלבוני.

בטבריה השוממה התקבלו הרבנים ע"י חבר מועצת העיר מר ועקנין, שבין לבין מתנדב באירגון, גם בטבריה זכתה המשלחת לשמוע את האזעקה המבהילה, אולם בחסדי שמים לא דווח על נפילות בעיר.

חבר וועד הרבנים, הרב יהושע הרשקוביץ סיפר: בדרכי מרמת הגולן לחיפה לסיור עם רבני האירגון, כ-100 מטר לפני נפגע רכב בפגיעה ישירה והנהג נהרג במקום," מיד עידכנתי את המוקד הצפוני של האירגון, ולאחר מס' דק' הצטרפו אלי מתנדבי צוות צפון.

יהודה משי זהב אמר לאחר הסיור: "באנו לחזק ויצאנו מחוזקים" לדבריו, קשה לקחת חלק במלחמה כשאנו בירושלים והכל נראה כבשיגרה, מיד עם קבלת הידיעה על התקפת הטילים בחיפה יצאנו יחד עם מתנדבי המחוז לטפל בהרוגים, תוך כדי חירוף נפש של ממש".

ועד הרבנים הודה לכל מתנדבי המחוז העושים לילות כימים למען כבוד המת, שלא ע"מ לקבל פרס, ומקדשים שם שמים.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024