זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

למנוחת עולמים לאחר ארבעה חודשים

לפני כארבע חודשים טיפלו מתנדבי הארגון בגופת אדם כבן 40 שהתגלתה בחורשה ע"י פרדס חנה,זהותו לא הייתה ברורה, בתעודת הזהות שלו בסעיף הלאום היה כתוב: "בלתי ידוע" וכך גם התייחסו לעניין באבו כביר.לאחר מאמצים ובירורים רבים הוברר באופן ודאי כי הנ"ל יהודי, ומתנדבי זק"א דאגו לביאו לקבר ישראל.

לפני כארבעה חודשים בתאריך 25.02.06 נמצאה גופת אדם כבן 40 במצב ריקבון בתוך אוהל בחורשה בפרדס חנה. מתנדבי זק"א טיפלו בגופתו של האיש, לאחר שלא זוהה ע"י המשטרה, הוא פונה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. זהותו לא הייתה ברורה, בתעודת הזהות שלו בסעיף הלאום היה כתוב: "בלתי ידוע" וכך גם התייחסו לעניין באבו כביר. יממה אחת שהה המנוח במכון באבו כביר ולאחר-מכן נשלח לקבורה בבית העלמין לחסרי דת "מסילה", בישוב בחן.

לאחר בירור מקיף שערך הרב אליעזר שמחה וייס הרב הראשי של עמק חפר, נמצאה אמו של הנפטר שמתגוררת בבאר-שבע, מבדיקה מעמיקה התברר מעל לכל ספק כי האיש יהודי מבטן ומלידה ובטעות נקבר שם.

לאור ממצאים אלו פנה הרב וייס ליו"ר וועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה ולאחר דין ודברים הכריעו הרבנים כי מצווה להוציאו מבית העלמין של חסרי הדת ולהעבירו לקבר ישראל אפילו שזהו דבר חריג ביותר ורק לעיתים רחוקים פוסקים הרבנים על אפשרות לפתוח קבר .

יו"ר הארגון  פנה בבקשה למועצה המקומית עמק חפר וביקש שיאשרו את פינוי המנוח מקברו, במקביל פנה יו"ר הארגון גם למועצה הדתית בבאר-שבע בבקשה שיאשרו למנוח חלקת קבר בעירם.הנ"ל נענו לבקשה ואמרו שיעשו כל שביכולתם לסייע על-מנת להביאו לקבר ישראל.

מר שמעון נבון מנהל מחלקת קבורה בביטוח הלאומי נטל על עצמו את האחריות להעברת הקבר עם כל ההוצאות הכרוכות בכך, ראוי לציין כי מר שמעון נבון עומד לימין ארגון זק"א מזה שנים רבות, לא תמיד שמו מוזכר אבל ידיו רב לו בחסד של אמת ללא תשלום גמול.

על-פי התחייבות ארגון זק"א הטיפול בנפטר ייעשה ע"י המתנדבים ועפ"י ההנחיות שהועברו ע"י הרב רוז'ה לאופן בו יוציאו את הנפטר מקברו.

אמש יצאו מתנדבי זק"א להוציא את הנפטר מקברו. שעות רבות בחום כבד עמלו המתנדבים להוציא את גופת הנפטר שהיתה במצב קשה מאד, המתנדבים פעלו על-פי ההנחיות שהועברו להם מיו"ר וועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה שליט"א, נשאו פרקי תפילה וביקשו את סליחת הנפטר על הוצאתו מקברו. לאחר-מכן הועבר הנפטר באמבולנס זק"א של מחוז גוש דן לבאר-שבע שם נחלו לו מתנדבי זק"א כבוד אחרון וטמנו אותו מחדש בבית-העלמין היהודי כראוי.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024