זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א באימון חירום משותף לישראל וארה"ב

במשך יממה תרגלו על אתר הרס בירושלים, שיטות של מינהור בתוך ההרס על מנת להגיע לניצולים, חילוץ ניצולים וטיפול בחללים. כתף אל כתף עבדו מתנדבי זק"א, חיילי פקוד העורף, וחיילי המשמר הלאומי וניכר היה הניסיון הרב שצברו היחידות הישראליות באירועי אסון ברחבי העולם

בשעת חירום, כך מודים בישראל, פיקוד העורף יתקשה להתמודד לבד עם נזקי מתקפת טילים נרחבת או רעידת אדמה גדולה. במקרה כזה, יחידת החילוץ של צבא ארצות הברית תוזנק לישראל. וכדי להתכונן לתרחישים שהיום אולי נראים מציאותיים יותר מתמיד, היחידה הזו הגיעה לכאן לאימון משותף עם יחידת חילוץ ארצית של פיקוד העורף בו לקחו חלק מתנדבי זק"א מישראל ומהיחידה הבינלאומית.

במשך יממה תרגלו על אתר הרס בירושלים, שיטות של מינהור בתוך ההרס על מנת להגיע לניצולים, חילוץ ניצולים וטיפול בחללים. כתף אל כתף עבדו מתנדבי זק"א, חיילי פקוד העורף, וחיילי המשמר הלאומי וניכר היה הניסיון הרב שצברו היחידות הישראליות באירועי אסון ברחבי העולם.

קצין האנו"ח ביחצ"א ומפקד היחידות המיוחדות של זק"א חיים אוטמזגין ריכז את הטיפול בחללים, חילוצם וזיהויים, מפקדי 'המשמר הלאומי' קבלו הסברים ותדרוך על הטיפול בחללים הן בהיבט היהודי-הלכתי והן בהיבט של 'כבוד המת'. חיילי 'המשמר הלאומי' תרגלו יחד עם מתנדבי זק"א וחיילי פקע"ר את כל השלבים בטיפול בחלל, החל באיתור בזירת ההרס, החילוץ ועד לאיסוף מקסימאלי של פרטים הנחוצים לזיהוי החלל.

חדשות אחרונות

אחי גיבורי התהילה | הרב הצבאי הראשי העניק תעודת הוקרה למתנדבי זק"א

18/03/2024

גבר כבן 50 נרצח בפיגוע בצומת בית קמה

14/03/2024

שלושה נערים נהרגו בתאונה על ציר 60, בכניסה לגבעת אסף

13/03/2024