זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

15 בני נוער מצטרפים ל'יחידת הכלבנים' של זק"א

קבוצה נוספת של בני נוער סיימו השבוע בהצלחה קורס 'נוהגי כלבי חיפוש והצלה' במסגרת פרויקט "כ-לב טוב" של ארגון זק"א ויצטרפו בכך ל-80 בני נוער ב'יחידת הכלבנים' של הארגון לאיתור נעדרים

הנערים השותפים לפרויקט אשר תכליתו העצמת האחריות האישית והמנהיגות החברתית, הציגו את היכולת המרשימה אותה רכשו בשלושת החודשים הראשונים.

במבחן שנערך השבוע לחניכים ב'יער המגינים', הציגו החניכים את יכולת השליטה שלהם במשמעת של הכלב ואת השימוש בו לצורך איתור נעדרים השוכבים במצב מצוקה, כל חניך בתורו נדרש לתת את פקודת ה-"חפש" לכלב עמו הוא מתאמן כמה חודשים, ועל הכלב היה לאתר בהצלחה את הנפגע המדומה שהוסתר בחורשה סבוכה.

בתום המבחן התקיים טכס בהשתתפות יו"ר זק"א, מפקד 'היחידות המיוחדות' של זק"א חיים אוטמזגין, מר צבי נדולני הממונה והיועץ למערך כלבי האבטחה של משרד הבטחון.

מרכז הפרויקט מר דודיק מזור מפקד 'יחידת הכלבנים' של זק"א. בו קיבלו החניכים את 'תעודת הסיום' ואת חולצת היחידה.

מטרת הפרויקט החינוכי לשפר לחניכים את הישגיהם הלימודיים והעצמתם להיות מובילים חברתיים חיוביים.

חיים אוטמזגין, מפקד 'היחידות המיוחדות' של זק"א: מדהים לראות את רגע המהפך בחייו של ילד שעד לרגע ההסמכה מדובר בקבוצת ילדים  מהרגע בו קיבלו את התעודה ואת חולצת היחידה הופכים הילדים לנוהגים של כלבי חיפוש והצלה והאחריות המוטלת על גבם רבה ועצומה והם ראויים שנסמוך עליהם לאחר כל האימונים וההכשרה שעברו.

דודיק מזור – מפקד 'יחידת הכלבנים של זק"א' : "לאחרים קשה אולי לדמיין כמה תועלת הנערים הללו מסוגלים להביא לעצמם,  ולעם ישראל בכלל. אני בטוח שכל אחד מהבוגרים יהפוך את עצמו למנהיג נוער חיובי וישמש דוגמא לנערים אחרים כיצד לעבור את המשברים אותם עוברים בני הנוער במהלך תקופת בית הספר".

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024