זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

במה זכה ה"מת מצוה" להינצל משריפה ולהגיע לקבר ישראל

בפעילות בינלאומית של המחלקה המשפטית נמנעה שריפת גופת אזרח ישראלי שנמצא מת במוסקווה. בזק"א גם דאגו לו לכבוד אחרון והביאו אותו לקבר ישראל.

ביום רביעי לפני כשבוע פנתה אישה בשם אירנה מורביוב לרעיית מתנדב זק"א יצחק ברסלויער מירושלים, אותה היא מכירה זה זמן וסיפרה, כי בעלה לשעבר: דני דימיטרי מורביוב (יהודי בן ליהודיה ונכד ליהודים) נמצא ללא רוח חיים במלון שבמוסקבה. והשלטונות במוסקבה הקציבו זמן מוגבל להוציא את גופת הנפטר מחדר המתים העירוני עד יום ראשון הקרוב, כשמובהר בפירוש שאם לא תוצא מחדר המתים העירוני עד לתאריך האמור, תועבר גופת הנפטר לשריפה. המנוח שאין לו קרובים או משפחה שידאגו לו והיא מתחננת שיעשו הכל כדי לחלוק לבעלה לשעבר את כבודו האחרון ומניעת ביזוי וניוול המת.

המחלקה המשפטית של ארגון זק"א נכנסה מיד לפעולה, אספה מקסימום פרטים שכללו שמות קרובים וחברים של הנפטר בארץ ובמוסקבה.

נציגי זק"א במוסקבה בראשות הרב שייע דייטש פנו לרשויות והודיעו להם שהקהילה היהודית לוקחת חסות על הנפטר. ומבקשים מהרשויות לא לשרוף את הגופה עד סידור כל האישורים הנדרשים לשחרור והטסת הגופה לקבורה בישראל. הגופים מהם נדרשים האישורים הם: המשטרה, משרד הבריאות, שגרירות, אישורים נוטריונים ועוד. ובעיקר השגת כסף למימון הטיסה.

השלטונות נתנו את הסכמתם להשהות את שריפת הגופה. אחרי מאמצים והשתדלות גויס הסכום הנדרש. במקביל בהשתדלות יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה שליט"א הקצתה חברת קדישא תל אביב חלקת קבר בבית העלמין ירקון. האישורים נשלחו בפקס לרשויות במוסקבה. נציגי זק"א והחברה קדישא במוסקבה טיפלו בכל הדרוש להטסת הגופה. וביום רביעי כעבור שבוע מפטירתו הוטסה גופת המנוח לישראל.

מתנדב זק"א יוסי ימפל מצוות 410 בגוש דן, דאג לכל סידורי ההלוויה בארץ, החל מקליטת הגפה בשדה התעופה, תהליך הטהרה, השגת מניין והקבורה.

כך ניצל "המת מצווה" מניוול ושריפת גופתו וזכה להגיע לקבר ישראל בארץ ישראל כדת וכדין.

מתנדב זק"א יצחק ברסלויער, החליט לחקור ולדעת מיהו אותו "מת מצווה" אלמוני העונה לשם "דני דימיטרי מורביוב ז"ל, שזכה שרבים עמלו וטרחו להביאו לקבר ישראל?

אחרי עבודת תחקור ואיסוף פרטים, התברר כי המנוח ז"ל היה תינוק שנשבה מתוך "שארית הפליטה" של משפחה יהודית שעברה את כל התלאות בפרעות ובשביה, עד כדי כך שנכחדה יהדותם ולא ידעו כלל כי הינם יהודים. לפני כמה שנים עבר המנוח ז"ל תאונת דרכים וניצל בנס, והוא ראה בזה אות מההשגחה העליונה אשר רמזה לו לעשות מעשה. מייד ללא היסוס פנה לרבנים וביקש לכרות לו ברית ולהיכנס בבריתו של אברהם אבינו. ומאז הלך והתחזק בשמירה על הדת והמצוות. ובמיוחד הקפיד מאד על שמירת שבת כהלכתה וכך גם זכה להיקבר בקבר ישראל. ת.נ.צ.ב.ה

חדשות אחרונות

מפקד משטרת ישראל מרחב לכיש העניק תעודת הוקרה למפקד זק״א לכיש אבי דרעי

08/05/2024

בול של גיבורים, מדינת ישראל מצדיעה לזק"א בהנפקת בול רשמי המוקדש לארגון ומתנדביו

08/05/2024

תאונת עבודה בנתניה, פועל כבן 40 נפל מגובה ונהרג

05/05/2024