זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

הקפריסאים ויתרו והגופה שוחררה לקבורה

שיתוף פעולה של המחלקה המשפטית של ארגון זק"א ובית חב"ד בקפריסין הביא לויתור נתיחה של ישראלי שנפטר בקפריסין.

מה שהתחיל כטיול מקסים הסתיים בטרגדיה קשה. בני הזוג מאיר וחדווה חי מהיישוב הר אדר היו בטיול בהונגריה. במהלך טיסת "אל על" מבודפשט לתל אביב חש מאיר בלחצים בחזה. לאחר התייעצות הוחלט להנחית את המטוס בלרנקה שבקפריסין. עם נחיתת המטוס הוזעק לנמל התעופה שליח חב"ד והרב הראשי לקפריסין הרב זאב רסקין, והוא הצטרף לאמבולנס בדרכו לבית החולים החדש בלרנקה כדי לסייע בהליכים הבירוקרטיים. במהלך הנסיעה נפטר מאיר חי.

על פי החוק הקיים בקפריסין, יש לנתח כל נפטר ללא יוצא מן הכלל כדי לבדוק את סיבת המוות. הרב רסקין הסביר להנהלת בית החולים את חשיבות כבוד המת והתנגדות הדת היהודית לנתיחה שלאחר המוות. אנשי הצוות הרפואי טענו כי החוק מחייב את הנתיחה. המשפחה כאמור התנגדה בכל תוקף לנתיחה המדוברת ותבעה מהמשטרה לשחרר את הגופה על מנת להביאה לקבורה בישראל.

הרב רסקין פנה במכתבים בהולים למשרדי הממשל הממונים על העניין בסיוע צמוד של קונסול ישראל בקפריסין, אמנון ישראל, והם פעלו למנוע את הנתיחה ולהעביר את הגופה לקבורה בישראל. במקביל פנתה המחלקה המשפטית של ארגון זק"א אל שגריר קפריסין מר ג'ורג זידאטיס.בישראל, השגריר ביקש לקבל בכתב חומר על התנגדות הדת היהודית לנתיחה שלאחר המוות.

לבסוף קראו נציגי המשטרה לאישה לזיהוי הנפטר והחתימו אותה על מסמכים שונים שבהם היא מתחייבת כי לא תתבע אותם בעתיד אם הנפטר לא ינותח. האישה שהתה כל אותו הזמן בבית חב"ד בליווי צמוד של הרבנית רסקין תחי', וכבר למחרת הצליחו במאמצים משותפים לשלוח את הארון לקבורה בישראל

חדשות אחרונות

אות מצטיין מחוז דרום של משטרת ישראל הוענק לראש צוות זק"א אשקלון הרב מאיר בוסקילה

20/05/2024

גבר כבן 40 נהרג בתאונה חזיתית בכביש 25 סמוך למפעלי רותם

19/05/2024

רוכב אופנוע נהרג בכביש 444 סמוך לשוהם

17/05/2024