זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

משריפת גופה לקבורה מהודרת

ארגון זק"א הצליח למנוע שריפת גופת ישראלי שנרצח שפיליפינים ולהביאו לקבר ישראל לאחר שבנו ביקש לשרוף את גופתו בחו"ל ואף כבר שילם על כך

לפני כשבוע התקבלה במוקד זק"א קריאה משליח חב"ד בפיליפינים הרב יוסי לוי, על כך שבעיר סבו שבפיליפינים נרצח ישראלי הגר בחולון במסגרת שוד, ושבנו הגר בארץ מבקש לשרוף את גופת אביו ואף שלח לשם כך 3,500 דולר עבור השריפה. שליח חב"ד הוסיף שבאפשרותו להשיג חלקת קבר בבית העלמין היהודי תמורת סכום פעוט, אבל הוא לא מצליח להגיע לבן הגר בארץ.

ארגון זק"א הצליח להתחבר לבן בניסיון להעמיד אותו על חומרת העניין ועל האחריות שהוא לוקח על עצמו, הבן עמד בעיקשותו בטענה שהוא אינו מאמין בכלום רח"ל. רק אחרי הפעלת כל מאמצי השכנוע ובמעורבות של בעלי השפעה על הבן, ביניהם גם הרב גבריאל סוראני, רב מועצת 'חוף הכרמל', אזור מגוריו של הבן, המתנדב הרב רפי מנת יו"ר 'המועצה הדתית' באזור, ושיחות אישיות של יו"ר זק"א הסביר לו שהנזק בשריפת הגופה הוא נזק בלתי הפיך, "בעוד כמה שנים הילדים שלך ירצו לדעת מי היה סבם, מה תראה להם, צנצנת של אפר בסלון?, ושארגון זק"א מוכן לקחת על עצמו את כל הסידורים והוצאות ההטסה, ההלוויה והקבורה", הסכים הבן לוותר על שריפת הגופה בתנאי שאביו יובא לקבורה בארץ.

אחרי מאמץ הצליח ארגון זק"א להשיג חלקת קבר בקבורה בכוכים בבית העלמין ירקון, אך אז להפתעת הארגון סירב הבן, ודרש לאביו קבורה מהודרת באדמה ולא בכוכים. ודרש גם שהקבר יהיה מקסימום 50 ק"מ ממקום מגוריו באזור הכרמל.

שוב אחרי מאמץ, הצליח יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א מכל'ה גוטויין להשיג חלקת קבר מהודרת באדמה, בבית העלמין 'שער מנשה'.

אחרי סידור כל האישורים, זירוז ההליכים והתגברות על הבירוקרטיה ע"י שליח חב"ד בפיליפינים, קונסולית ישראל בפיליפינים, משרד החוץ, ואחרי מסע ארוך מעיר סבו למנילה, דרך הונג קונג לישראל, נחתה הגופה ביום שישי בארץ למנוחת עולמים בקבר ישראל ב'שער מנשה'.

חדשות אחרונות

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-76

12/05/2024

הלוויתו של נרצח הפיגוע במצרים זיו קיפר הי"ד תתקיים היום (שישי 10/5 ב' אייר) בשעה 15:00 בבית העלמין העירוני החדש בהרצליה

10/05/2024

גבר כבן 60 נמצא ללא רוח חיים בראשל״צ

09/05/2024