זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

האישה היהודית ניצלה מקבורה מוסלמית

אישה יהודייה שנקלעה לקשר עם ערבי תושב שכם, נפטרה הבוקר (שלישי). הערבי ביקש לקבור אותה בבית קברות מוסלמי אך ברגע האחרון הושג הסדר כי תיקבר בבית עלמין בנתיבות.

זהו עוד מקרה טראגי מאלו שמתרחשים מתחת לפני השטח במדינת ישראל, כאשר נשים יהודיות רבות יוצרות קשרים אישיים רח"ל עם צעירים מוסלמים, מה שמוביל לעיתים לנישואין עגומים כשתמיד הסוף העצוב כבר ידוע מראש.

הבוקר הלכה לעולמה בבית חולים "אסף הרופא" אישה יהודייה מסורתית אשר ל"ע היתה בקשר עם ערבי תושב שכם כאשר אף לפני מספר שנים נולדה לבני הזוג ילדה משותפת שלאחר מאמצים לא פשוטים והשתדלויות רבות הצליחו בארגון 'יד לאחים' להצילה ולהוציאה מידי המשפחה ולשלבה בפנימייה דתית שם שבה לצור מחצבתה.

אמה של הילדה נקלעה בשנים האחרונות למצב רפואי מסובך כשבעקבותיו אף אושפזה מספר פעמים בבית החולים כשלאחרונה אף קטעו הרופאים את רגליה בניסיון אחרון להציל את חייה אולם כאמור הבוקר היא נפטרה לדאבון לב.

המנוחה עצמה רכשה חלקת קבר בחייה בבית העלמין היהודי בישוב נתיבות אלא שלפתע התעקש בשעות האחרונות בן זוגה הערבי  וביקש לקבור אותה דווקא בעיר רמלה בבית קברות מוסלמי.

בעקבות כך נוצר שיתוף פעולה בין 'יד לאחים' למחלקה המשפטית של ארגון זק"א, שלאחר דיונים משפטיים ארוכים שנמשכו בשעות האחרונות הצליחו לטרפד את המהלך ההרסני ובחסדי שמיים בשעות הצהריים עושה אמבולנס של ארגון זק"א את דרכו כשבתוכו גופת המנוחה ע"ה אל בית העלמין היהודי בנתיבות שם תיערך ההלוויה בשעה 15:00.

מתאר רכז המחלקה המשפטית של ארגון זק"א מכלה גוטויין את המקרה המצער. לדבריו: "רק כפסע היה בין העובדה שהאישה תיטמן חלילה בבית קברות מוסלמי לבין העובדה שכעת היא בדרכה לנתיבות".

"השקענו מאמצים משפטיים רבים ונלחמנו על כך בחירוף נפש", מספר גוטויין, "ואכן בסייעתא דשמיא הצלחנו להציל את המצב והאישה תזכה להיטמן בקבר ישראל ובלוויה על פי כל כללי ההלכה היהודית".

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024