זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

בגלל אטימות לב נמנעה במשך 6 ימים הבאת גופת צעיר לקבורה

שערורייה, במשך ששה ימים נמנעה הבאת גופת צעיר לקבורה עקב בירוקרטיה ואטימות לב של מערכת בתי המשפט והמשטרה והתייחסותם לגופה כעל עוד תיק משפטי שנמצא על השולחן. רק עם הגשת עתירה לבג"צ ע"י יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים, שוחררה הגופה לקבורה.

במוצ"ש ב-25 לינואר התמוטט בטירת הכרמל בחור צעיר בן 18 שסבל מבעיות נפשיות ואושפז תוך כדי פעולות החייאה בטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם שבחיפה. ביום רביעי, כעבור ארבעה ימי אשפוז, נפטר הצעיר בבית החולים.

ביום חמישי 30.1.14 הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה לנתיחה וחקירת סיבת המוות. בדיון שהתקיים בפני השופט ערן קוטון בבית משפט השלום בחיפה, הוא דרש קבלת כל המסמכים הדרושים מבית החולים.

חצי שעה אחרי הדיון ביום חמישי, כבר היה למשטרת ישראל את סיכומי האשפוז מביה"ח רמב"ם, אולם השופט קוטון סירב לקיים דיון מחודש בנושא, בטענה שאין לו זמן ושרק ביום ראשון הוא יוכל לקיים את הדיון.

רק אחרי לחצים ופניות של יו"ר זק"א יהודה משי זהב אל שר המשפטים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנהל מערכת בתי המשפט, התקיים דיון ביום שישי אצל שופטת תורן. השופטת קבלה את עמדת נציג זק"א והורתה לבצע בדיקות לא פולשניות: צילום סיטי, בדיקת  m.r.i ובדיקה טוקסיקולוגית.

בית המשפט הורה שהמכון יקיים את הפעולות הללו בדחיפות ולהודיע לביהמ"ש על תוצאות הבדיקות. אולם עקב רשלנות ובעיקר חוסר רגישות, הדברים התנהלו כמו בחלם, כשבינתיים עובר עוד יום ועוד יום, בצער נורא של כבוד המת וכבוד המשפחה.

החלטת השופטת נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית בפקס, אולם משטרת ישראל לא הודיעה לרופא התורן כי מדובר בנושא דחוף ולכן לא בוצעו הבדיקות במוצ"ש. ביום ראשון 2.2.14 בלילה בוצעה בדיקת סיטי והמכון כתב חוו"ד שאין צורך בבדיקת mri. אולם ביום שני 3.2.14 משטרת ישראל פנתה שוב לביהמ"ש במעמד צד אחד ובקשה אורכה היות ולא בוצעה בדיקת mri. ביהמ"ש נענה לבקשת המשטרה ונתן אורכה עד להיום יום ג' 4.2.14 וקבע דיון למחר 5.2.14 בשעה 08:30 בבוקר. וזאת למרות שרופאת המכון הוציאה חוו"ד שבבדיקת MRI לא יראו יותר מאשר בבדיקת ה-CT, אבל למערכת לא היה איכפת, כאילו והיה מדובר בעוד תיק מבין אלפי תיקים הנדונים בבית המשפט, ולא במשפחה כואבת על מות בנם הצעיר ובחוסר יכולתה להביאו לקבר ישראל.

היום יום שלישי מיהר יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים להגיש עתירה לבג"ץ על הסחבת הנוראה והפגיעה החמורה במשפחה לפי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. מאחר ונבצר ממשפחת המנוח לקבור את יקירם ולהתאבל עליו כדין. וזאת בהתעללות נפשעת של בית המשפט ומשטרת ישראל במשפחת המנוח כאשר יש להם חוו"ד משפטית מרופא המכון ואעפ"כ ממשיכים הם לעכב את קבורת המנוח. הדיון בבג"צ נקבע להיום בשעה 12:00.

זמן מה לפני תחילת הדיון הודיעו מחלקת הבגצי"ם בפרקליטות המדינה לבג"צ כי טענותיו של יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים צודקות מאחר וגם רופאי המכון לרפואה משפטית תמכו באי ביצוע הנתיחה, והם מסכימים כי המנוח ישוחרר לאלתר לקבורה ובכך בוטל הדיון בבג"צ.

מכל'ה גוטויין רכז המחלקה המשפטית של זק"א: "מדובר בחוסר רגישות משווע עד כדי אכזריות, להתעלל כך במשפחה שכולה עוד לא נשמע דבר כזה. החמור מכל, שאף אחד לא יתן את הדין על כך, ובעתיד זה יכול להישנות שוב".

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024