זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א השתתפו בתרגיל הרב לאומי של צבא ארה"ב

לראשונה מתנדבי זקא השתתפו בתרגיל הנחשב לתרגיל רב לאומי של צבא ארה"ב, אחד התרגילים הגדולים המתקיימים שם פעם בשנתיים

התרחיש דימה אסון טבע של סופת טורנדו שחצה את העיר בלומינגטון במדינת אינדיאנה שבארה"ב, בדומה לסופת הטורנדו שפקדה את מדינת אוקלהומה בחודש שעבר, בה נהרגו כחמישים אזרחים, נפצעו מאות ואלפים נשארו ללא קורת גג. מטרת התרגיל היתה דגש על שיתוף פעולה 'בין ארגוני' ברמה הלאומית והבינלאומית.

לאחר שאשתקד בתרגיל נקודת מפנה 6, נכחו נציגים של צבא בארה"ב בתרגיל גדול של זק"א שהתקיים בפארק 'מרכבות הירקון', בו תרגל ארגון זק"א תרחיש אסון שבו חמש מאות חללים ובשילוב של מגוון היחידות של זק"א. פנה 'המשמר הלאומי' של צבא ארה"ב, אל ארגון זק"א בבקשה לקחת חלק ולשלב את יכולותיה של ארגון זק"א בתרגיל הרב לאומי שהתקיים בשבוע שעבר.

לאחר שבועות של הכנות ותיאומים עם צוות ניהול התרגיל, התקבלה המשלחת בארוחת ערב רשמית בה השתתפו כל הכוחות שהשתתפו בתרגיל. במהלך הערב הוצגו היכולות של 'היחידה הבינלאומית של זק"א' בפני הנוכחים כמו גם של יתר היחידות המשתתפות.

למחרת הגיעה המשלחת למתקן אימונים מיוחד של 'המשמר הלאומי' כדי לעבוד וללמוד על מגוון הכלים והיכולות שיש לצבא האמריקאי וכדי להתאמן בתרחישים הייחודיים לתרגיל.

במשך כשבוע ימים תרגלו מתנדבי זק"א מגוון של תרחישים שונים במצבי אסון המוניים. זק"א אף הקים במקום חפ"ק מיוחד ונקודת ריכוז חללים אליו הועברו החללים בתרחיש של התרגיל. צוותי 'המשמר הלאומי' האמריקאי כמו גם הגורמים המקצועיים שהיו מעורבים בתרגיל, התרשמו מאד מהיכולות של משלחת זק"א, מרמתה המקצועית ומהנסיון הרב שצברו באירועי אסון ברחבי העולם, עד כדי כך שבמהלך התרגיל 'מפקדת התרגיל' האצילה סמכויות נוספות על צוותי זק"א שהשתתפו בתרגיל, לרבות כל פעולות מיון הנפגעים והעברתם לטיפול של שירותי הרפואה המקומיים.

במסגרת התדריכים שערכה מנהלת התרגיל, בראשות קצינים בכירים ב'משמר הלאומי' האמריקאי והיחידות המיוחדות, עלתה על ראש סדר היום חשיבות שילוב ארגון זק"א בפרוטוקול הרשמי של יחידות 'המשמר הלאומי' האמריקאי באירועי אסון. כפועל יוצא מכך, כבר התקבלה פנייה רשמית מ'המנהל הרפואי' ומ'מנהל הכוחות המשולבים' של 'המשמר הלאומי' לקדם תהליך שכזה.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024