זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

5 יממות של חיפושים

בערב שבת סמוך מאוד לכניסת השבת התקבלה הודעה במוקד זק"א על אברך שנעדר מפתח-תקווה מאז שעות הבוקר של יום ו', וכי קיים חשש כבד לחייו.

בהתייעצות עם וועד רבני זק"א ורבני העיר פתח-תקווה, הוחלט להקים חפ"ק חיפושים סמוך לאזור מגוריו של האברך, ותושבי האזור נקראו על-ידי הרבנים לצאת בכלי רכבם למרות השבת המתקרבת, לסייע בחיפושים.

הוקם חפ"ק בתחנת הדלק אלון ברח' ירקונים פינת שטמפפר בעיר, ואליו נהרו מתנדבי זק"א ומתנדבים נוספים בהם רבים מתושבי העיר, שהגיעו בכלי רכבם לסייע בחיפושים. את החפ"ק ניהל מפקד יחי' איתור נעדרים בזק"א חיים אוטמזגין, ומפקד זק"א פ"ת ישראל גודלבסקי, בסיוע משטרת פ"ת.

מאות רבות של מתנדבים מאלעד, ראש העין ופתח-תקווה, תושבי השכונות בפ"ת, ואנשים נוספים אליהם הגיעה הקריאה לבתי הכנסת, נהרו לחפ"ק, ומשם הופנו לחיפושים ממוקדים, על-פי פילוח מקומות אפשריים בהם יתכן והנעדר נמצא, וע"פ הכוונתו של מפקד המבצע חיים אוטמזגין.

למקום הגיע רב העיר פתח-תקווה וראש ישיבת נחלת דוד, הגאון ר' ברוך שמעון סלומון שליט"א, בלוויית תלמידי ישיבתו, ובידיהם יין, חלות ומטעמי שבת, בכדי שגם צוותי החיפושים יוכלו לקדש ולסעוד את סעודת השבת בשטח.

תלמידי ישיבת נחלת דוד אף הצטרפו לכלי הרכב שיצאו למקומות החיפושים בהוראת הגרב"ש סלומון.

עד לשעות הקטנות של ליל שבת התנהלו החיפושים בסיוע מסוק משטרתי ומאות מתנדבים בכלי רכבם, ומשלא העלו דבר הוחלט לפנות בוקר לסגור את החפ"ק, ולהמשיך את החיפושים מיד בצאת השבת.

לחיפושים הצטרפו לראשונה היחידה החדשה שעדיין נמצאת בשלבי הקמה, יחידת הכלבנים של זק"א אשר מתמחים בחיפוש אחר אנשים חיים בסיוע "כלבי פשפוש" שעברו אימון מיוחד לשם כך. הודות ליומונים "המודיע" ו"יתד-נאמן" אשר באדיבותם פרסמו מודעה עם פרטיו ותמונתו של הנעדר, הגיע מידע חשוב מאד למוקד זק"א שהוביל בסופו של דבר למציאתו של הנעדר.

אתמול בשעות הלילה פנה מנהל חפ"ק החיפושים חיים אוטמזגין למוקד זק"א ודיווח שבעקבות מידע שברשותו הוא זקוק למתנדבים רבים לחיפושים חוזרים בפתח-תקווה, ביפר בהול יצא במוקד זק"א ותוך דקות ספורות כבר היו מתנדבים רבים באזור, ואכן לאחר כעשר דקות נפתרה התעלומה בת השבוע והנעדר נמצא כשהוא בריא ושלם.

בני משפחתו של הנעדר ביקשו להודות מקרב לב למתנדבים הרבים שפעלו ללא לאות בניסיון לעלות על עקבות יקירם, במיוחד למפקד זק"א פ"ת ישראל גודלבסקי ולסגנו חיים אוטמזגין שהפעילו את חפ"ק החיפושים במשך כל השבוע, במסירות נפלאה.

חדשות אחרונות

מתנדבת זק"א נורית כהן תשיא את משואת כוחות ההצלה ביום העצמאות

02/05/2024

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024