זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

מענה ראשוני לנפגעים באמצעות תיקי ההחייאה

שנה ויומיים עברו מאז תאונת הרכבת ברבדים ביום י"ד בסיון תשס"ה, קצת אחרי השעה 12 בצהרים התקבל דיווח של תאונת רכבת קשה במחסום הרכבת בצומת בית יהושע הסמוך לנתניה.

עשרות ממתנדבי זק"א שקיבלו את ההודעה מהמוקד יצאו למקום, המתנדב הראשון שהגיע למקום דקות ספורות לאחר קבלת הקריאה דיווח כי מדובר ברכבת קומתיים שהתהפכה כתוצאה מהתנגשות ברכב מסחרי שנתקע על הפסים, בקשתו הייתה שמכיוון שמדובר בשטח חקלאי עדיף שיצאו למקום רכבי שטח 4X4 וטרקטורונים, יחי' איתור וחילוץ של זק"א יצאה למקום בכוחות מתוגברים שכללו טרקטורונים ורכבי שטח ומתנדבים רבים שעברו הכשרה מיוחדת בבית הספר לחילוץ והצלה של פיקוד העורף.

מתנדבי זק"א היו חלק בלתי נפרד מכוחות ההצלה במקום, את הטיפול הראשוני העניקו המתנדבים באמצעות הציוד אותו הביאו איתם, לאחר שאזל הציוד הזה חיפשו המתנדבים את תיקי ההחייאה שנמצאים דרך קבע ברכבת ישראל ובעזרתם נתנו מענה ראשוני לפצועים נוספים, בארגון זק"א מביעים שביעות רצון מהסיכום עם רכבת ישראל שהכניסו ערכות החייאה של זק"א בכל קרון רכבת בארץ, "במקרים כאלו עד שהציוד מגיע זה יכול לעלות ביוקר, הציוד שנמצא בתיקים למרות שהוא יחסית בסיסי, הוא מתקדם מאד ומסייע להצלת חיים במקרי חרום כמו זה שראינו היום", אמר יו"ר זק"א

יוסי לנדאו מתנדב זק"א סיפר: "הגעתי למקום היו שם מס' מועט יחסית של כוחות הצלה שהספיקו להגיע למקום, המחזה שהתגלה לעינינו היה מחריד עשרות בני אדם חלקם שותתים דם, חלקם לקו בהלם הסתובבו בשטח וזעקו לעזרה, הפצועים הקשים יותר היו בתוך הרכבת ההפוכה, מערבולת של ברזל, כסאות וחפצים אישיים היו מוטלים עליהם והתפזרו בשטח לכל עבר".

רפי מנת מתנדב ביחי' החילוץ של זק"א הנוהג דרך קבע על רכב חילוץ מאובזר היטב ומשרת את אזור הצפון סיפר: "הגעתי למקום סמוך מאד לרכבת עצמה בגלל רכב השטח בו אני נוהג, הציוד הרב שאני מחזיק ברכב דרך קבע לארועים רבי נפגעים נגמר תוך דקות, ראינו את הלכודים בתוך הרכבת יחד עם כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפיקודו של עמוס פלד התחלנו בחילוצם מתוך הקרונות". "ראוי לציין" מוסיף מנת, שהיות שעברנו קורסי חילוץ בבית הספר לחילוץ של פיקוד העורף נכנסו מיד לעובי הקורה וסייענו רבות בחילוץ הנפגעים וההרוגים".

חמישה בני-אדם קיפדו את חייהם בתאונה הנוראה, על-פי הערכה ראשונית של המשטרה עולה כי רכב מסחרי שעצר במחסום הרכבת שהורד נפגע מאחור מרכב נוסף שהגיע למקום והועף על המסילה, נהג הרכב ברח החוצה ונמלט. ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת והרכבת פגעה ברכב, הקרון הוסט הצידה ו-2 הקרונות הראשונים התהפכו.

מתנדבי זק"א שהיו במקום אמרו כי התמונה הראשונה שעלתה להם בראש הייתה התאונה המחרידה לפני שנה ויומיים ברבדים, בתחילה היה נראה כי זה יגמר בפחות נפגעים בנפש אולם ככל שהעמיקו בחיפוש אחרי הנפגעים בתוך הקרון, הוצאו אחד אחרי השני גופות ההרוגים.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024