זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

M.R.I. – הקץ לניתוחי מתים

תחת הסיסמה "הקץ לניתוחי מתים - M.R.I." יוצא ארגון זק"א בקמפיין ציבורי בהזדמנות לשים קץ לשישים שנות מאבק רווי דם של ניוול המת במדינת ישראל.

ארגון זק"א העומד כיום בחוד החנית של שמירה על כבוד המת וההתנגדות לנתיחה שלאחר המוות באמצעות "המחלקה המשפטית" של הארגון – שלושים ושתים עורכי דין מתנדבים בראשות עו"ד יעקב נאמן, החל מזה זמן לקדם את הרעיון של קביעת סיבת המוות באמצעות מכשירי סי-טי או אם-אר-איי המשמשים כיום כמכשירי הדמיה לחולים בבתי החולים. ובכך יאפשר לוותר על ניתוחים פולשניים המנוגדים לעקרונות האמונה.

ארגון זק"א חיפש ומצא שבעולם קיימות חלופות אחרות לקביעת סיבת המוות, בהן מכשירי M.R.I. או C.T. ושבמדינות אנגליה ושווייץ כבר משתמשים בהם כדי לקבוע את סיבת המוות, עלות כל מכשיר הוא כמיליון דולר.

בארגון זק"א אספו וריכזו פסקי דין של בתי משפט באנגליה ושווייץ בהם בית המשפט הסתמך על מכשירי ה-M.R.I. וה-C.T. בקביעת סיבת המוות. כמו גם מחקר שנערך באוניברסיטת ברן שבשווייץ על מאה גופות שנבדק בהם סיבת המוות גם בנתיחה פולשנית וגם במכשירי ההדמיה, תוצאות המחקר מדהימות, שהדיוק במכשירי ההדמיה מדויקות יותר מהנתיחה הפולשנית. כמו כן קיבל ארגון זק"א חוות דעת מקצועית של פרופ' אבי ריבקינד מנהל מח' הטראומה והכירורגיה בהדסה עין כרם ירושלים, על יעילות מכשירי ההדמיה בקביעת סיבת המוות.

על אף ההתנגדות הראשונית של המכון לרפואה משפטית. הרי בדיונים מתמשכים שנערכו עם פרופ' יהודה היס העומד בראש המכון ועם הממונה על המכון מטעם המדינה, ד"ר בני דוידסון מנכ"ל ביה"ח אסף הרופא, בהם גם ישיבה בביתו של הרב נחום קוק שליט"א רבה של רמת גן, בהשתתפות יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה, הרב מרדכי וייכלדר, פרופ' יהודה היס, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, רכז המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטוויין, סוכם כי פרופ' יהודה היס יסע לשנת שבתון בשווייץ, שם יתמחה במכשור החדש, ובשובו לישראל יכניס אותו לשימוש במכון. ד"ר דוידסון אמר כי הוא מסכים למהפכה, אם ימצא לכך מימון מתקציב המדינה.

פרופ' היס גם העביר לזק"א חוות דעת מקצועית בה הוא קובע שבמקרים רבים "השימוש בנתיחה וירטואלית עדיפה על נתיחה פולשנית. ושהיא מהירה יותר ומעניקה יתרונות בהשוואה לנתיחה פורנסית". "כאשר נתיחה פולשנית נמנעת, בגלל התנגדות משפחת הנפטר, הנתיחה הוירטואלית תהווה אלטרנטיבה מספיק טובה לתיעוד נזקים חבלתיים וחולניים" אומר היס.

למרות זאת, החליטו בארגון זק"א לא לחכות למסלול הארוך עד סיום ההתמחות של פרופ' היס, שזה סיפור ארוך של שנתיים ימים. אלא לעשות את כל המאמצים לקבלת אישור והכרה משפטית במכשירי ההדמיה והשגת הכספים לרכישתם כבר בזמן הקרוב.

כדי לקבל את ההכרה המשפטית, יש צורך באישורם של שלשה גורמים, משטרת ישראל, משרד הבריאות ופרקליטות המדינה, לסוד העניין הוכנס ח"כ הרב יעקב ליצמן יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, שכבר פנה וגם קיבל את הסכמת המשרד לביטחון פנים. ביוזמת הרב ליצמן תתקיים בקרוב פגישה עם פרקליט המדינה מר ערן שנדר ויוצג בפניו כל החומר המקצועי שנאסף ע"י ארגון זק"א ולבקש את הסכמתו.

במהלך הקמפיין להשגת המימון, יפורסמו קריאת הרבנים גדולי ישראל לציבור הרחב לאזור חיל ולהשתתף במצווה חשובה זו של הגנה על כבוד האדם, כמו כן כדי לקדם את ההכרה החוקית והמשפטית יחל בחתימת עצומה ציבורית, בה יחתום כל אחד ואחד על מסמך המבקש שאחרי מאה ועשרים, באם יצטרכו ח"ו לקבוע את סיבת המוות, ייעשה זאת אך ורק במכשירי ההדמיה ובהתנגדות לניתוח פולשני.

בארגון זק"א מאמינים שבגיוס כל הכוחות יש הזדמנות לסיים את המאבק המתמשך בניתוחי המתים.

מנהלי ורבני הארגון נועדים בביתו של הרב נחום קוק

חדשות אחרונות

בצפון, בדרום, במרכז, ביהודה ושומרון ובירושלים: מתנדבי זק"א מציינים זיכרון ועצמאות

15/05/2024

להאיר מתוך החושך!

13/05/2024

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-76

12/05/2024