זק"א - איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

זק"א איתור חילוץ והצלה (ע"ר) 580307379

סקוטר נוסף ליחידת הצוללים של זק"א

בטקס צנוע שנערך ביום חמישי (21.6) בפתח תקווה, במטה יחידת הצוללים ויחידת כלי השייט "ספיר" של ארגון זק"א, הושק 'סקוטר' חדיש ואיכותי המשדרג ומשכלל באופן משמעותי את יחידת הצוללים במקרה של חיפוש בעומק הים. בכך מצטרף המכשיר לסקוטר ראשון שתרם בזמנו ליחידה שגריר בריטניה בישראל. את הסקוטר תרמו משפחת סנדרס הי"ו מאנגליה.

מפקד יחידת הצוללים, חיים אוטמזגין: "הסקוטר הוא מנוע תת ימי, קטן יחסית, שאדם אחד יכול לסחוב אותו, באמצעות הסקוטר ניתן לצלול לאורך זמן כפול – צולל ללא הסקוטר יכול לשהות מתחת למים למשך 40 דקות, באמצעות הסקוטר ניתן לצלול עד שעה וחצי".

"הוא משפר את איכות הצלילה", קובע אוטמזגין, "כשהצוללן צריך להיות מרוכז בניווט וחיפוש, אז איכות החיפוש יורדת וכאשר המנוע דוחף אותך למטה אתה מרוכז בחיפוש".

עוד ציין אוטמזגין, כי "הסקוטר יכול לשנע שלושה צוללים בבת אחת וזה פיתרון מושלם לצוות שכולל מינימום שלושה אנשי צוות. למכשיר יש מנוע עם עוצמה חזקה שיכול לעבוד מתחת למים ולצלול עד עומק של 60 מטרים".

יחידת הצוללים של זק"א מונה למעלה ממאתיים צוללים, שחלקם עברו קורסי צלילה באזרחות וחלקם בוגרי היחידות המיוחדות של צה"ל כמו השייטת ו-669, המטפלים בממוצע של כעשרים וחמשה אירועים בשנה.

חדשות אחרונות

פיגוע בגן יבנה

01/04/2024

מתנדבים חדשים מצטרפים למשפחת זק"א באילת

28/03/2024

רוכב אופנוע נהרג בתאונה סמוך למחלף נשרים

26/03/2024